carolinaelisabet

Alla inlägg under maj 2009

Av Carolina - 12 maj 2009 19:15

Ja, nu sitter jag i skolan. Jag har hur tråkigt som helst och vill hem. Jag är på fixa humör. Jag vill hem och fixa något...men vad??!! hmm... kanske byta hyllorna i badrummet som jag tänkt göra. Eller rensa i stora byrån. Eller gå ner i källaren och rensa lite där. Eller rensa garderoberna. Jag behöver ju börja fixa lite där hemma och rensa och så, till flytten menar jag. 

Om en månad ungefär så får jag nycklarna och då ska det målas i massor. :) Sen är det bara att flytta in. Det ska bli super kul och spännande, men ändå så känner jag mig väldigt ledsen över det. Själva grejen gör mig ledsen, att vi ska behöva flytta isär för att kunna fortsätta liksom. Varför kan inte jag känna att bo med min älskade Jimmy är det jag vill just nu!? Men jag antar att många människor går igenom saker i sina liv och behöver göra drastiska saker, för att kunna fortsätta med sina liv och må bra. Jag hoppas bara att detta är den enda drastiska saken jag behöver göra. 

Jag har tänkt på en sak, jag undrar vilka som läser min blogg. Några vet jag ju, men ni andra. vilka är ni?? Kan ni inte kommentera mer så jag vet vilka ni är?? :) Men jag är ju likadan egentligen, jag kommenterar typ aldrig dom bloggar jag läser, så dom vet ju inte heller vem jag är. 

Jaja, nu tror jag att jag åker hem.

Av Carolina - 11 maj 2009 21:15

Vad är det??? 

Men nu har jag skrivit en planering så jag hinner med allt innan skolan slutar. Jag har alltså inte prov i morgon, utan på torsdag och då är det miljökunskap prov. 

Jag har börjat lite på mitt arbete också, till geografin. Hoppas jag förstår rätt så jag kan få godkänt på det. 

Sen är det ju arbetet till data kursen också, men det är ju mer ett praktiskt arbete. Och det ska jag redovisa på tisdag nästa vecka. Usch!!!! Jag hatar att redovisa. Men jag är så illa tvungen....usch!!

Av Carolina - 11 maj 2009 19:15

Jag har så många tankar och känslor.

I bland så kan man tro att jag inte existerar i andras ögon. Jag är så trött på det. Jag är så trött på allt. Samma sak hela tiden... Ingen respekt alls alltså!! 

Jag vill inte låta elak eller nått sånt, men jag förstår inte hur endel människor fungerar!! Eller hur dom kan leva som dom gör!! Hur deras "normala" vardag ser ut!! Eller vad dom prioriterar.... helt fel saker!! 

Men jag antar att det handlar om hur man är uppväxt, hur sin barndom såg ut och hur man är uppfostrad. Men på något sett så måste man ju veta att det är fel!!

Av Carolina - 11 maj 2009 13:30



Hur söta som helst, eller hur?!




Men är det något som är sött så är det Nova. Vilken underbar liten tös hon är. Och så trött och avslappnad hon ligger i morfars armar. :)

Av Carolina - 10 maj 2009 17:00

Nu är jag tillbaka efter tre dagars blogg vila. Men det gjorde väl inget. :) Jag är hemma hos mina föräldrar och hälsar på, har varit här sen i fredags. Skönt att komma ut på landet och ladda mina batterier lite inför skolveckan. 

I fredags gjorde vi inte så mycket, vi åt mat. Dom andra åt köpe-pizza men jag åt en god kebab sallad. Sen gick jag ut och kollade läget på den soffa som jag eventuellt ska ha när jag flyttar. Dammsög bort det mesta skit och sen så tog mamma och jag bort fodralet eller vad man ska säga, på soffan, dynorna och kuddarna. Mycket skit var det eftersom den stått ute(under tak) länge. In med det i tvättmaskinen och in med soffan i data rummet. Jag tror jag är med soffa! Fodralen till kuddarna blev rena så jag tror nog att resten också blev det och då är det ju inga problem, då har jag en soffa. Tack så mycket Emil och Svea! :)

I går också vi hem till syster Johanna. Fikade, pratade och såklart gosa med Nova. Två veckor gammal blev hon i går. Finns ingen sötare bebis än hon. Så underbar så det är inte klokt. Hon var vaken när vi kom men sen åt hon och efter det så sov hon så gott i babysittern. Jag satt bredvid henne på golvet hela tiden och vagga henne och gav henne napp när hon blev ledsen. Sen var det dags att åka, men det ville jag ju inte. I alla fall inte förens jag kunde gosa med henne lite till. Så jag tog upp henne och gosa lite till och sen åkte vi hem. Det är så svårt att slita sig från henne, nästan omöjligt. Johanna har även lite kartonger som jag ska låna till min flytt-packning. Great!

I dag var vi också och kollade på bebis. Fast åtta stycken och hund bebisar, hemma hos mammas bror. Det var också jätte mysigt och jätte kul att mysa och leka med dom. 7 veckor var dom och skit söta. Golden retriver, heter dom så?Sen klappade jag en häst också.

Idag ska jag hem, men inte innan middagen. Det blir stek, potatis och sås. En söndags stek helt enkelt. Bilder kommer i kväll eller i morgon. 

Av Carolina - 6 maj 2009 15:00

I natt har jag inte sovit, igen. SUCK!!! Va trött jag blir.... bokstavligen också. Men det går helt enkelt inte. Jag måste ju sova på natten. Jag är hur trött som helst men det går inte. Jag somnade äntligen vid 06, idag igen. Och så fick jag sova till ungefär 12 tiden. Jag hoppas jag kan sova i natt, för i morgon måste jag komma i väg till skolan. 

Nu ska jag hoppa i duschen, som kommer Jessica och hämtar upp oss och då ska vi åka och vara barnvakt åt Denniz igen. Kul. :)

Jag har kommit på att jag har bara ungefär 2 veckor kvar av skolan nu. AAAhhhh!!! Skönt!! Men också väldigt stressande... har mycket kvar att göra. Hmmm...

Av Carolina - 5 maj 2009 23:45

Idag har varit en väldigt bra dag. För det första så somnade jag äntligen vid 06 tiden, så jag sov till typ 11.30 men låg kvar och mös med täcket ett tag till. Sen kom äntligen Jimmy hem, vi har inte setts på 8 dagar. :) Vi kramades ett tag och sen fixa jag ordning mig väldigt snabbt för vi var tvungna att gå till Hageby vårdcentral så han kunde få sitt sjukintyg. Och gick vi ju förbi HC, där det precis varit ett beväpnat värdetransport rån. När vi kom hem så kom Jimmys mamma och bror, vi fikade lite och sen åkte vi till vilbergen bowling. Jimmys mamma jobbar där och Jimmys bror skulle ha bowling träning. Så vi åt först mat, god hamburgare tallrik. Sen bowla även Jimmy och jag i typ 80 minuter. Fy vad jobbigt det var och det var så varmt så jag svettades massor, värsta gym passet. Jag kan stolt säga att jag vann!! Nej nu ljög jag, jag förlorade. Men jag kan trösta mig med att jag ledde ett tag. Jimmy har ju faktiskt tränat bowling han också och det var min tredje gång att bowla idag. Sen fick vi skjuts till ljura, där Jessica var barnvakt åt hennes systerson, Denniz. Så där har vi varit hela kvällen. Det var väldigt kul och mysigt att leka med bebis, han är ett år. :) Och skit härlig. :) Men det var svårt att söva honom men Jessica lyckades tillslut. 



I morgon är det skola som gäller. Sen ska vi vara barnvakt igen. :)

Av Carolina - 4 maj 2009 20:45

Nu har jag gått en liten sväng och jag köpte en dajm glass till mig själv på willys. Det var jag värd tycker jag. :) 

Ovido - Quiz & Flashcards