carolinaelisabet

Alla inlägg under januari 2009

Av Carolina - 29 januari 2009 21:30

Idag har Jimmy och jag skrattat lite grann till Jeff Dunham och hans dock vänner Walter, Peanut, Bubba J, José Jalapeño on a stick och Achmed the Dead Terrorist. "Silence i kill you"..... Jaja, det var rätt roligt i bland. Lite synd om Achmed faktiskt.


Av Carolina - 28 januari 2009 21:15

Så måste jag nämna något kul som jag hittade nu. En film. "He’s Just Not That Into You". Jag hade totalt glömt bort att dom spela in den filmen. Ni som kollar på Sex And The City känner ju igen den repliken i från det avsnitt då Berger säger till Miranda att "He’s Just Not That Into You", då hon undrar varför en kille inte ringt henne. Det skrevs en bok om den repliken(jag har den, men har lånat ut den) Och nu är alltså filmen klar. Ben Affleck, Jennifer Aniston, Scarlett Johansson, Drew Barrymore och många fler bra skådisar. Detta ska bli mycket kul att se. På svenska så heter boken "Dumpa honom! : han vill faktiskt inte ha dig"
        

Av Carolina - 28 januari 2009 20:15

I kväll spenderar jag tiden framför Prison Break. Jag ligger efter med säsong 4, men nu ska jag kolla i fatt. I morgon är det åter igen skola, miljökunskap och biologi. Efter skolan ska jag ta mig ann någonting här hemma typ rensa nått skåp eller nått. Och så är det tvätt stuga time på kvällen. 
 

Av Carolina - 28 januari 2009 20:00

Mitt liv är egentligen inte så intressant, det är nog dumt att säga så om sitt eget liv, men det är så jag känner. Jag har en familj som älskar mig och jag älskar dom fruktansvärt mycket och jag har min fästman (Jimmy) som jag inte kan tänka mitt liv utan. Vi har varit tillsammans sen 2001 och vi bor i en fin lägenhet med två katter. Jimmy jobbar och jag studerar för tillfället lite strökurser på komvux, i höst hoppas jag på att komma in på lärarprogrammet för att studera till förskolelärare. Jimmy och jag har samma ideér och planer för framtiden och vi ser fram emot den delen av vårat liv. Detta låter ju perfekt, men denna perfekta del har också en jobbig sida.


Under ytan är jag olycklig! Under ytan är jag ledsen och deprimerad! Under ytan kämpar jag och under ytan så är varje dag en jobbig utmaning! Jag är en tjockis och därför mår jag dåligt. Jag har jätte dåligt självförtroende. Jag är folkskygg och om jag skulle få välja så skulle jag stanna inne i våran lägenhet jämt. Men det kan jag ju inte och därför är varje dag en jobbig utmanitng. Jag kämpar varje dag med att försöka äta bra och motionera. JAG SKA GÅ NER I VIKT!! Något som detta har jag aldrig skrivit offentligt förut, men varför egentligen? Det är ju inte så att jag kan lura andra eller mig själv om att jag har en perfekt kropp. Men det är väl det jag försöker göra, men dom som känner mig och alla som har ögon, ser ju sanningen. Jag gillar att skriva av mig och denna blogg kommer jag förhoppningsvis använda som min dagbok. Om jag vågar, för bara detta inlägg gör ont att skriva. Jag "outar" mig själv som en kämpande tjockis. Men det är bra för mig, jag måste lära mig att kunna skriva och prata om det. Jag kan inte leva i min lilla bubbla längre.


Eftersom jag är som jag är så har jag inget liv. Jag har väldigt få vänner och umgås med dom allt för sällan. Jag sitter mest hemma och kollar på film med Jimmy och kollar på tv-serier(jag är beroende av tv-serier) Jag är också en bokoman och snart är det bok-rea *ler*. När det gäller mina matvanor så försöker jag så gott jag kan äta bra mat och med det menar jag mest protein och sallad. Det är ju så gott men jag har så dålig fantasi, men jag ska börja laga olika goda pajer. Det blir lite tråkigt med bara sallad hela tiden, även om det är ena dagen skinksallad och andra tonfisk sallad. Ja ni förstår säkert vad jag menar. Och genom promenader och ibland träna på gym så hoppas jag förbränna så mycket kalorier som möjligt. Men det gäller ju att komma i väg på dessa promenader också. Okej, nog om information om mig.


Men jag vill också tillägga att min blogg inte bara kommer handla om min kamp mot kilona.


This is my journey - This is my story.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards