carolinaelisabet

Alla inlägg under augusti 2009

Av Carolina - 31 augusti 2009 20:45

Idag satt jag i skolan och organiserade lite i min kalender och i mina andra papper, så nu är jag lite mer organiserad i huvudet. Nu vet jag vad jag har att göra denna vecka. Svårt!

Förut när jag läste så somnade jag! Jag vaknade och höll boken lika dant som jag gjorde när jag läste och jag tror att jag sov en timme. I morgon får jag ryka upp mig lite och se till så jag inte somnar. Kanske ska jag sätta mig på bibban och läsa!? Hmm, jag får se i morgon.

Om 10 minuter är det film på 9:an som gäller (om jag orkar hålla mig vaken)

Av Carolina - 30 augusti 2009 22:45

Nu är jag hemma igen. Jag förstår inte varför det ska ta sån tid när vi lagar mat ihop. :) Men gott blev det i alla fall. Hemma gjord pizza med ost, skinka, svamp, rödlök och röd paprika. Tyvärr så glömde jag min fina kamera hemma så inga bilder togs på maten. Sen åt vi lite glass till efterrätt och sen cyklade jag hem. När vi sitter och äter glassen framför tvn så är det libresse reklam och jag kläcker ur mig.. "Libresse ger dig viiingar!... Nej det kanske är redbull!?"  Det kanske inte låter roligt men det var lite kul... det blev fel men det kändes så rätt när jag sa det.. Haha! I alla fall, nu ska jag spela lite farmville på facebook och sen så ska jag krypa ner i sängen. Imorgon är det skola igen, men bara mellan 13-15.

Av Carolina - 30 augusti 2009 13:15

Nu kom helt plötsligt regnet!

Idag så är en perfekt dag att städa och fixa här hemma. För det behövs verkligen..jag har blivit en slarva sen jag flyttade ifrån Jimmy. När jag bodde med honom så kunde jag vara lite pedantisk ibland, men nu ligger det saker typ överallt. Skärpning Carolina!!

Sen behöver jag också organisera lite i mitt huvud (om det är möjligt). Haha! Jo men jag behöver organisera lite inför denna skolvecka, skriva upp i kalendern vad som ska göras och när. Och lite så. Jag tror ni ska få se före och efter bilder på min röra. :)

Av Carolina - 29 augusti 2009 14:15

Dagen började när klockan ringde 6.30 då duschade jag och fixa mig, plus att jag fixade matsäcken för kvällen innan orkade jag helt enkelt inte. Men i alla fall, sen klockan 08 så cyklade jag till hemköp parkeringen där vi skulle åka i från. Tove satt och vänta och sen kom även Sarianne, och efter en stund kom Åsan, Åsa och Ingela i bilen och hämta upp oss. Dessa brudar är alltså min arbetsgrupp i skolan. Dock fattades den enda killen i min grupp, Emil. Vi åkte till Brevik!

Väl där så fick vi vänta ett tag på bussen som campus fixat, med resten av grupperna. Sen klockan 10 började våran dag. Vi fick en karta, ett rep och ett papper och en penna. På kartan fanns det 9 stationer utsatte runt om i skogen och vi skulle hitta dessa och på varje station fanns det en uppgift som vi skulle lista ut och göra tillsammans. Första stationen hittade vi rätt snabbt, sen skulle vi hitta nästa och då lyckades vi inte riktigt. Vi hitta ingen stig eller lätt väg så vi valde att då klättra upp längs det höga berget! Det var läskigt, ur jobbigt och knäppt. Men vi klarade av det och när vi kom fram till stationen så var det en annan grupp där och dom hade hittat en lättare väg dig, dom gick alltså inte över berget som vi gjorde. 

Medans vi gick omkring i skogen så hittade vi massa svamp så det plockades en del. Och blåbär, men det åt vi i farten. Svampen ska vi äta någon kväll tillsammans och umgås med en flaska vin eller två kanske. Det ska bli super skoj. 

När vi hade hittat alla stationer så var det lunch, jag hade glömt bestick så jag åt med fingrarna tills Åsa kläckte ur sig att hon hade extra bestick med sig. 

Sen var det nästa grej att göra, trygghets och samarbetsövningar. Vi prata om att arbeta i grupp och så gjorde vi lite övningar. Typ att en leder en som blundar med bara fingrarna och så. Så det var ju inte alls lika svettigt som på förmiddagen då vi klättra massa i berg! 

Men dag var super kul, vi skratta massa och prata om både det ena och det andra. Sen klockan 15 så åkte vi hemåt. Jag cyklade hem direkt och hämtade lite nya kläder och så cyklade jag direkt till farfar och Gun och hoppa i poolen för att svalka av mig. I poolen var det endast 18 grader men det var jätte skönt eftersom jag varit så svettig hela dagen.

Av Carolina - 27 augusti 2009 22:45

Idag blev inte dagen som jag tänkt mig. Jag vaknade 6 i morse när klockan ringde och kände mig urusel så jag fick faktiskt stanna hemma idag mot min vilja. Först ställde jag om klockan till 7 och se om jag mådde bättre då, men det gjorde jag tyvärr inte. Mitt huvud värkte som bara den och jag kände mig allmänt dålig. Typiskt så här i början av skolan. Jag smsa en tjej i min grupp och sa att jag inte kommer och så somnade jag om direkt. Sen sov jag till kl 13 ungefär och då hade jag fortfarande ont i huvudet men det hade blivit lite bättre. Jag spenderade hela dagen i sängen och bara tog det lugnt sen bestämde jag mig att ta en cykel tur för att se om friska luften hjälpte och det gjorde den. Jag passade även på att handla lite till i morgon när jag ändå var ute och far. Sen när jag kom hem så lagade jag mat (inte ätit något på hela dagen) och sen kom Angelica och vi umgicks ett tag, hon cykla precis hem. Som tur är så mår jag bra nu, så jag hoppas jag inte blir sämre igen under natten för i morgon ska jag och min arbetsgrupp (vi är nio stycken) till Brevik och leka eller vad man nu gör där.. jag har aldrig varit där så jag vet inte riktigt vad man kan göra där. Men jag hoppas det blir skoj. 


Matsäcken ska packas med så det måste jag fixa nu så jag slipper göra det i morgon bitti. 

Av Carolina - 26 augusti 2009 20:45


När jag var mindre (kommer inte ihåg när det gick på tv) så kollade jag på denna serie. Nu ska jag gå och lägga mig i min sköna säng och kolla på 1-2 avsnitt. Jag är på säsong 7 av 10. Jag tycker det är kul att kolla på serier. =) Beverly Hills 90210 är ju inte världens bästa serie men jag gillar att kolla på den ändå. Jag följer även den nya serien 90210 som är fortsättningen men det är inte så många med från den gamla. 


Godnatt <3

Av Carolina - 26 augusti 2009 20:30

Ja vad tror ni händer när jag ska åka tillbaka till skolan förut idag!?? Joo buss helvetet är försenad igen. Jag förstår inte vad dom höll på med idag alltså. När jag skulle åka hem till Jimmy så hade inte bussen behövt vara sen för medans vi stod och väntade så åkte 3 bussar åt andra hållet, dom vänder ju bara och åker tillbaka så jag fattar inte vart dom bussarna tog vägen. Samma sak var det när jag skulle till skolan, två bussar åkte förbi åt andra hållet men ändå så kom ingen av dom i tid!!! Ja lite rörligt blev det nu men ni kanske förstår i alla fall. När jag slutade idag så gick jag till resecentrum men jag fastnade ett tag inne på myrorna, finns ju massa kul att titta på. Saker till hemmet och MASSA böcker!!!!!!!!!!!!! Jag plockade på mig 6 böcker och det skulle inte gå på mer än 100 kronor! Men jag la tillbaka dom. (duktig) Jag kom hem vid halv 7 och då hade jag handlat veckans mat också på willys. När jag kom hem så gick jag direkt till farmor och fick kantareller som dom plockat. Dom plockade 25 liter häromdagen! Och så fick jag en liten bukett med blommor. 

detta är min vecko mat, kosta mig 140 kronor. Sen har jag ju självklart typ flingor och kyckling och så redan hemma. 

fina blommor från farmor

svamp också från farmor


Föresten, idag fick vi reda på vart vi ska vara på VFU (praktik) Om jag förstod rätt så ska jag vara i en förskoleklass på Brobyskolan i Söderköping. 

Av Carolina - 26 augusti 2009 12:15

Nu sitter jag hemma hos Jimmy eftersom jag har en håla tills klockan 15.00, alltså har jag varit ledig sen 9.45 idag. Då gick jag till apoteket och ica och sen till bussen, men bussen vill inte komma. Så jag och några andra stod i 30 miniuter och vänta på 113 som ska gå var 10:e minut. SUCK!!!!! 

Jag kommer vara lagom trött i kväll när jag ska sova för i morse gick jag upp 05.00 bara för att jag skulle hinna med 6.40 bussen. Jag började inte förens 08.00 men jag ville inte riskera att komma försent eftersom jag måste ta en till buss till campus. Och jag vet ju att 7.10 bussen brukar vara överfulla med folk och försenade i bland.

Ovido - Quiz & Flashcards