carolinaelisabet

Alla inlägg under juli 2009

Av Carolina - 31 juli 2009 19:30

Nu har jag duschat och ska snart fixa ordning mig inför kvällen. Ikväll är det bio som gäller. =) Transformers 2. =)

Men jag är lite besviken på att vi ska sitta i en liten salong... bara 5 rader. Hallå.... 5 rader, det är ju ingenting. Jag vill sitta i salong 3 för den är störst och bäst!!

Ja just det... jag vägde mig förut... hmm... neråt men inte mycket. Minus 4 hekto. Lite..men det går ju i alla fall neråt.

See yaa!

Av Carolina - 30 juli 2009 20:30

Idag regnar det massor och det är jätte mysigt att ligga och lyssna på det. Men jag önskar att det hade åskat lite också. Då hade det varit ännu mysigare. Och det hade varit ännu mysigare om jag hade haft någon att mysa med...

Idag är en dålig dag.. jag har spenderat min dag i sängen och kollat på beverly hills. Somnat till och från....

I morgon vill jag vakna upp och känna mig bättre. Jag är trött på att må dåligt. Jag är trött på att hellre ligga i sängen än att träffa människor. Jag är trött på att känna mig som en usel människa. Jag är trött på att känna mig så här...

Varför kan inte jag få vara lycklig??


I morgon vill jag vakna upp ur denna mardröm och jag vill ta tag i mitt liv!

Av Carolina - 29 juli 2009 20:15

Nu sitter jag i soffan och tar det lugnt, jag ska snart äta lite kvällsmat. 

Jag är trött, hungrig och har ont i mina fötter.

Ni får komma tillbaka för en update om kryssningen ikväll eller i morgon. 

Men hemma är jag nu!

Av Carolina - 28 juli 2009 11:15





Nu är min väska packad och snart kommer mamma och pappa och hämtar mig och då drar vi till bussen som ska ta oss till stockholm och där går vi på båten som ska ta oss till åland fram och tillbaka. Jag hoppas det blir kul, har inte varit på kryssning sen jag var 10 år. =)

Av Carolina - 27 juli 2009 22:30

Idag var jag ju på ett ställe... jag är rätt nöjd men än är det hemligt! =) Blir ni nyfikna nu? 

Efter stället så åkte jag hem till Jessica, vi snacka, kolla runt massa på internet och åt mat. Sen var hon snäll och skjutsa hem mig vid 20 tiden. Då gick jag direkt hem till farmor (2 hus bakom mitt hus) och jag fick låna en resväska av dom. Jag fick även med mig en påse med nyplockade blåbär som jag ska ha till filen i morgon bitti. Jag fick även hemmagjord saft. Det är bra att ha en farmor som bor nära ibland. =)

Sen var det ju det där med packningen. Jag har inte kommit igång med den än... jag fastnade vid datorn! Men nu när jag bloggat klart ska jag packa min resväska. 

Av Carolina - 26 juli 2009 23:15

Himla skönt att vara hemma nu. Jag har inte sovit i min egna säng sen i måndags. Så inatt kommer jag sova skönt. =)

Idag tog jag 14.05 bussen från Jimmy (har varit där sen onsdag) och gick hem till kusin Angelica. Där åt vi middag med hennes sambo, hennes syster/min kusin Jessica och deras pappa/min morbror. Jätte god tonfisk sallad och till efterrätt åt vi jordgubbar med glass. Vid 22 fick jag skjuts hem av Jessica för jag hade massa packning och nu sitter jag här hemma. Jag kollar på filmen "RV" på 6:an och kollar bloggar och lite till på internet. Om ett tag ska jag krypa ner i sängen och sussa så gott hela natten. =)

Av Carolina - 26 juli 2009 01:15

Nu har vi precis kommit hem från bio, vi har sett nya harry potter filmen. Ett HP-fan som jag är så gillade jag filmen, men som vanligt så är boken bättre. Men se den för guds skull och läs böckerna. Jag är väldigt avundsjuk på J.K Rowling... från fattig till en av världens rikaste.... med hjälp av fantasi. Tänk om man kunde fantisera ihop något som gör en snor-framgångsrik.

I alla fall, tillbaka till bion. Salongen var nästan fullsatt, vi satt högst upp i mitten och vi var i största salen, alltså 11 rader. Det var många stunder i filmen som liksom filmen var tyst.. när det var spännande eller när det hade hänt något och då var ju alla personer lika tysta. Men det var vid ett tillfälle där alla personer var HELT knäpptysta, man hörde inte ens någon som andades. Och då helt plötsligt i tystnaden så är det en person som säger.... PRRuuuUUUT!!!! Alla i salongen börjar skratta och det var väldigt svårt att sluta... men tillslut så gick vi tillbaka till den sorgliga scenen som var när personen sa PRRuuuUUUT!!!!

Filmen var spännande, lite otäck ibland, sorglig och rolig. Det var många tillfällen som vi skrattade... jag säger bara en sak: WON-WON! hahahaha!

Sen den!



Av Carolina - 25 juli 2009 01:15



Nu kollar jag på natt-film. På 6:an går "tro, hopp och kärlek" och än så länge är den rätt bra och rätt rolig. Jimmy jobbar nu men han kommer hem om ett par timmar och det skulle inte förvåna mig om jag sitter uppe då. Mina sömnvanor är helt fel just nu, jag har vänt på dygnet men det gör inte mig så mycket. Snart sätter skolan igång och då kommer även mina sömnvanor gå till det normala. Jag har ju sommarlov!

Förut idag så var jag snäll och följde med Jimmy och handla på Willys. Han fyllde upp både kyl och frys lite och detta var det han handlade för dryga 700-lappen. Rätt mycket mat blev det egentligen men jag är lite avundsjuk för om jag skulle handla lika mycket mat till mig så skulle det kosta det dubbla. Men det är ju för att jag bara handlar bra/nyttig mat. Men varför ska det vara dyrare för?? Ja menar... sallad/grönsaker i dess olika former och färger, kyckling, tonfisk, fetaost, frukt m.m hallå! Varför måste det gå på mer för?



I morgon är det Harry Potter som gäller!!!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards