carolinaelisabet

Alla inlägg under maj 2009

Av Carolina - 31 maj 2009 18:00

Ja ingen har väl missat att det är mors dag i dag!? I år fick det bli ett grattis på mors dag-telefonsamtal, jag är fortfarande dålig och vill inte smitta ner hela familjen. Mycket trist för hela syskon skaran är hemma hos mamma och pappa. Och lilla Nova så klart! Men jag fick höra henne genom telefonen i alla fall. JAG VILL BLI FRISK!!!

Grattis på mors dag mamma! :)

Idag ska jag försöka läsa lite till till provet i morgon och så måste jag äta något, Jimmy är hos hans mamma så jag får laga nått enkelt till mig själv.

Av Carolina - 30 maj 2009 21:00

Klockan är snart 21 och jag har legat i sängen hela dagen, jag är helt slut i kroppen och huvudet. Jag är sällan sjuk men när jag väl är det så brukar det var ett 24 timmars virus eller så är jag sjuk en längre tid. Den här gången verkar inte vara ett 24 timmars virus i alla fall. suck! 

Jag har varnat mamma att jag förmodligen inte kommer på hennes dag i morgon, för jag mår för dåligt. 

Jag har legat och kollat på mr. bean filmen på 5:an och nu har jag försökt plugga, men det har inte gått så bra, jag orkar inte. Himla typiskt att vara sjuk nu, på måndag morgon har jag mitt sista prov sen är skolan över för denna termin.

Nu måste jag gå upp och äta någonting.

Av Carolina - 29 maj 2009 19:45

Jag var ju hemma hos pappa och mamma förra helgen och målade syster Klaras rum.




Gubben var ju Klara tvungen att måla. :)

Av Carolina - 29 maj 2009 19:00

Idag har jag sovit nästan hela dagen. Jag var vaken en stund mellan ca 13-15 men annars har jag sovit, jag gick upp för cirka en timma sen. Idag mår jag lite sämre tyvärr, jag har ingen feber men min förkylning är värre. 

Förut när jag var vaken och åt en skål med fil och flingor så kollade jag ju såklart ut genom fönstret för att se hur långt byggarna kommit idag. Och vet ni.... byggarna gick omkring med bar överkropp. :) Gamla och yngre.  :) Jag kom på att jag ska fota lite då och då så ni kan se vad som händer utanför mig.

Dagens: 


 

Netto och spårvagns spår bygge.

Snart kommer Jimmy hem från jobbet och då har han semster hela juni. :)

Av Carolina - 28 maj 2009 15:45

Så himla typiskt att jag ska bli sjuk. I går kväll blev förkylningen bara värre och så kom febern också. Nu idag så har jag sovit mycket och jag mår allmänt dåligt. Förkyld, hela ansiktet spänner, huvudet värker och jag är helt slut i kroppen. Jag mår inget vidare. Typiskt när jag skulle till syster och systerdotter i morgon. :( 

Utanför håller dom på massor med bygget... det låter massor och lägenheten vibrerar ännu mer än idag. Det är både Netto som byggs och spårvagns spåren. Suck!!!

Av Carolina - 27 maj 2009 18:45

...eller hur är det han säger i "Smala Susie"?

I alla fall så har jag gjort provet nu, det tog exakt 10 minuter. Här har jag gått och varit mega nervös så visar det säg att provet är mega lätt. :) Hur bra är inte det... :) Det var 7 eller 8 frågor och jag fick 22 rätt av 28 poäng. Alltså får jag Godkänt i betyg. Yes, nu är det bara en kurs kvar och det provet har jag på måndag så hinner jag plugga ordentligt så det kommer jag också klara av. YES!!!! Va skönt det känns, jag klarade det. Jag får betyg i alla kursen och då ska det inte bli något problem med csn i höst. En sten från mitt hjärta har försvunnit nu. 

Jag sitter kvar på skolan för jag tänkte att jag ska möta Jimmy när han slutar klockan 20.

Av Carolina - 27 maj 2009 17:45

Nu sitter jag på skolan och om 10 minuter är det dags för provet. Jag är så nervös så det finns inte. Om jag inte får godkänt på kursen så får jag ju inget betyg och då blir orolig för om jag kommer få csn i höst. Fy jag gillar inte sånt här. 

Jag kom på en sak till som är tråkig med idag, jag har börjat bli förkyld. :(

Av Carolina - 27 maj 2009 14:45

- Försov mig

- Pling på dörren, upp i pjamas och nyvaken, sprick besiktningsmannen.

- Plugga plugga plugga till provet i kväll, men kommer nog inte hinna gå genom allt

- Katterna gör mig galen, DOM ÄR GALNA. På ett vis så går dom inte ihop alltså. "bus-bråkar" hela tiden. Kan bli rätt vilt.

- Blåser massor

Det enda roliga som hänt än är det är kul att titta på allt som händer utanför lägenheten. Byggare och lastbils förare över allt. :)

Ovido - Quiz & Flashcards