carolinaelisabet

Alla inlägg under februari 2010

Av Carolina - 27 februari 2010 23:43

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/1496487/carolinaelisabet?claim=cvktd79yuza">Följ min blogg med bloglovin</a>

Av Carolina - 27 februari 2010 23:25

Nu är det "knocked up" på tv, men jag har redan sett den några gånger. Den är bra. Min dag har varit bra, den började tidigt (kl 8 då klockan ringde) och ungefär vid 10 åkte jag och Jessica mot Linköping, IKEA: Vi stannade på förmiddags fika hemma hos hennes pappa, trevligt. Jag läste i en bok om sund mat och snappade upp lite bra information. Jag tycker det är jätte intressant att läsa om hälsa och mat. 


Sen åkte vi till IKEA, jag köpte whiteboard pennor och en BH, inte på ikea då. Jag kan klappa mig stolt på ryggen för inne på ikea köpte jag ingenting och det är inte likt mig. Jag är en ikea-lover. =)


Resten av dagen och kvällen spenderade jag hemma hos Jessica, vi åt mat och kollade på film, "The Holiday". Jag älskar den filmen! Helt underbar! 


Nu ska jag sova, i morgon är det plugg-söndag. 

Av Carolina - 27 februari 2010 00:57

Nu mina kära läsare så är den här bloggen klar. Alla mina inlägg från förra bloggen finns här nu. Ni kan läsa dom alla och bläddra bland dom till höger här. 


Jag välkomnar er hit, både gamla och nya läsare. =) 

Av Carolina - 25 februari 2010 12:00

Nu har jag gjort det som många gör idag... betalat räkningarna. En räkning saknas så jag måste kontakta eon och fråga vart min räkning är, för den vet jag att jag inte fått. Dubbla känslor för dagen... JA för att det finns pengar på kontot igen. NEJ för att dom lika snabbt försvinner. Jag hatar pengar! Pengar ger mig ångest! Pengar gör att jag oroar mig dagligen för framtiden! Sommaren närmar sig med stormsteg! Usch! Någon gång vill jag slippa oroa mig! Jag gör ett beslut för min skull och flyttar men det ledde till ekonomisk oro! Förut oroa jag mig också, men det fanns alltid pengar, nu finns det inte alltid pengar. Som i sommar, 2 hela månader utan pengar.... och jag har inga pengar att lägga undan. Nej nu vill jag inte tänka på detta längre, jag ska äta en väldigt sen frukost nu och sen börja plugga. =) Sen ska jag hem till Jessica.

Av Carolina - 25 februari 2010 00:30

Idag har jag haft en underbar dag i det härliga soliga vädret. Korvgrillning, pulkaåkning, träffat släktingar (och icke släktingar) som jag inte träffar så ofta. Sportlovs-korvgrillning hos farfar. Perfekt väder hade vi, jag stod och njöt i solen! Har tagit en hel del fina foton men som vanligt så funkar inte blogg.se för mig så jag kan inte ladda upp bilder. Tänkte bara skriva ett snabbt inlägg, det var ju ett tag sen jag skrev. Jag håller fortfarande på att flytta mina inlägg hit till nya bloggen, det tar ett tag. Godnatt. =)

Av Carolina - 21 februari 2010 20:00

Idag har varit en härlig dag, jag har fått en hel del gjort. Jag gick upp (hör och häpna) klockan 8.30 i morse utan att vakna av en alarmklocka. Jag åt frukost och tog det lugnt ett tag och sen pluggade jag ett tag. Jag hade igår gjort ett schema på hur jag skulle plugga idag, mellan 11-12, 13-15, 17-18. Jag satt mellan 11-12 och sen mellan 13-15.45 Och då var jag färdig! Det känns jätte bra att jag satte dessa tider och det jag skulle göra blev gjort. Därför är jag värd en guldstjärna idag. Jag har också tvättat, plockat här hemma, promenerat, lagat mat och fortsatt att flytta blogg inlägg till nya bloggen. Nu är det bara ca 450 inlägg kvar, det var 700 från början. När jag är färdig så får ni den nya adressen. =) Nu vet jag hur jag ska göra i framtiden när det gäller plugget, sätta upp tider då jag ska plugga. Då kommer det gå galant. =) (hoppas jag) Nu ska jag vandra till soffan och slappa ett tag innan det är dags för sängen.

Av Carolina - 18 februari 2010 20:15

Jag har blandade känslor från dagen. Eftersom jag somnade vid 21 tiden i går och idag gick jag upp 6.30, så led jag inte av sömnbrist. Men likt förbannat är jag hur trött som helst och känner mig inte alls utvilad när jag går upp. Ingenting att göra åt saken, äta frukost och göra mig i ordning för dagen. Ta på mig skorna och gå. Gå... Som jag nämnde igår så har jag lite problem just nu med både rygg och ben. Jag får ont när jag går och det är väldigt frustrerande. Men tack vare att jag har praktik den här veckan så får jag in en timmes promenad om dagen i alla fall, även om det gör ont. =) Jag hoppas att det släpper snart. I morgon är min sista praktik dag för den här gången och jag ska ha hand om lässtunden med alla barnen. Jag är lite nervös för jag är inte så bra på att läsa högt. Idag hade jag hand om uppropet och det gick jätte bra. När det är något nytt som jag oroar mig för, så känns det alltid super bra efteråt när det gått bra. Det stärker mig. Jag är super trött nu och ska bara skriva en sak till i morgon och sen går jag och lägger mig, Godnatt! =)

Av Carolina - 17 februari 2010 00:15

Idag var jag på ett möte på vårdcentralen. Eftersom mitt liv har blivit som det blivit, så har jag valt att söka hjälp nu. Jag behöver hjälp. Under flera år har jag försökt på egen hand och jag anser att jag har mycket kunskap om hur jag ska lyckas, jag vet precis hur jag ska gå till väga för att gå ner i vikt. Någonstans tar det stopp och jag klarar inte av det. Det största problemet är mig själv. Mötet handlade om basinformation om övervikt. Vi kommer träffas en gång i veckan 3 ggr till och under dessa tillfällen kommer vi få massor av nyttig information om mat, rörelse, motivation, mål och mycket annat. Efter dessa träffar så har vi ett enskild möte där vi kommer gå mer på djupet, mer personligt. Och då kommer det även bestämmas/diskuteras hur vi ska gå till väga med mig. Som sagt, jag kommer få mycket bra tips och råd men jag behöver framför allt hjälp på det psykologiska planet. Någonstans sitter spärren och den måste bort.

En annan sak som jag vill ha hjälp med är att få reda på hur min kropp mår egentligen, diabetes, blodvärden och sånt. Vi vägde oss också.... jag visste sen innan vad jag väger, men att se siffrorna smärtar alltid.

Jag måste även ta upp en annan sak.. varför ska jag behöva skämmas för hur jag ser ut? För det är verkligen så, jag skäms. Jag skäms för hur jag låtit mig själv bli, jag skäms för att jag tappat kontrollen över mitt liv (flera ggr). Jag skäms över mina kläder, jag skäms när jag går i affärer, går på stan, sitter på bussen. I mitt huvud fungerar det så att alla ser mig som en börda. På ett eller annat sätt är jag en börda för andra. När jag satt i väntsalen förut, så kom dietisten och sa "ni som anmält er till viktgruppen kan komma med här", ingen rörde sig först och alla titta sig omkring. Jag vet inte vem som reste sig först, men skammen var tjock i rummet. Och varför ska det behöva vara så egentligen? Men så är det. Jag skäms över mig själv.

Jag skulle kunna fortsätta hela natten, men jag ska faktiskt gå och lägga mig även fast klockan inte ens är 21. Det är praktik i morgon igen, men vägen dit är jobbig för jag får så fruktansvärt ont i rygg och ben just nu, av att gå. Ännu ett tecken på att mitt liv har gått i alldeles fel riktning.

Ovido - Quiz & Flashcards