carolinaelisabet

Alla inlägg under september 2009

Av Carolina - 30 september 2009 18:30

Nu under kvällen så har det regnat en del och jag tror det gör det nu med. Här inne i lägenheten har jag tänt ljus för att få lite lite mer värme. Det kanske låter helknäppt men jag har kallhyra här där jag bor och jag vägrar sätta på elementen innan det verkligen behövs. Innan jag nästan fryser ihjäl så ska inte elementen på! Inombords så hör jag har elementen tuggar upp mina pengar så det får vara kallt! Haha! I sängen har jag massa kuddar och två tjocka duntäcken att gosa med och så får jag ju helt enkelt ha dubbla pjamas på mig. Än så länge är det inte så kallt här inne, men lite kallt är det. Då blir det så mysigt med filtar och tända ljus! Hösten är mysig! Jag fick äntligen svar från den där personen jag inte fick tag på, men inte det svaret jag ville ha, så jag får vänta några dagar till på besked. Nu har jag hemligheter för er igen! Hihi! 

Av Carolina - 30 september 2009 13:45

Nu är jag hemma kommen från min grupp träff. Vi har fixat en del med våran uppsats och delat upp arbetet lite grann. I morse när jag cyklade hem till Sarianne som vi var hos så var det så himla kallt. Mina tårar bara rann och det var vitt överallt av frosten. Det måste ha varit minus i natt! Jag är hemma nu i alla fall och jag ska fixa ordning här hemma för det behövs och så ska jag plugga. Det känns bra idag, jag känner mig lite motiverad för en gång skull. Kanske för att jag har press på mig att bli färdig till ett speciellt datum. Hmm, vem vet! Idag ska jag i alla fall få lite gjort. Det känns som jag varit inne i en liten dvala ett tag nu. Himla fint höst väder är det i dag också-synd att jag inte har någon balkong eller uteplats för då skulle jag sitta där nu! Tänk att dom flesta av mina läsare fortfarande tittar in hos mig fast jag inte är lika aktuell längre. Tack så mycket! =) Jag ska försöka få min blogg spirit back snart! Men titta in i alla fall, vem vet ni kanake missar något. Hihi!

Av Carolina - 25 september 2009 21:45


Don't you know
That misery loves company
Yeah I heard
That misery was looking for me
Happiness, is a face that don't look good on me 
Yeah I heard
That misery comes looking for me
Whoa, misery's my company
Whoa, misery is looking for me


Jag har inte slutat blogga men jag har inte så mycket att säga just nu. I need a jump-start! Jag har så många tankar just nu så jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill det...och jag vill det...men sen vill jag även det! Livet är för kort för att känna så här. Man ska vara glad för att man lever och ta vara på allt man kan. Jag kom på härom kvällen att jag redan levt typ en 1/3 av mitt liv och jag har inte åstadkommit något speciellt. Mitt förhållande som jag trodde var perfekt visade sig inte vara perfekt. Jag har aldrig haft ett jobb. Jag har varit dum och handlat på kredit och därför har jag skulder som jag inte kommer kunna bli av med på många år. Jag är ätit min väg till ett helvete. Min absoluta bästa och tryggaste plats är min säng. Jag har 2 bästa vänner som jag inte kan leva utan och sen några vänner som jag inte träffar eller pratar med av någon anledning som inte finns egentligen. Så dumt! Jag älskar min familj av hela mitt hjärta-och jag vill ha min egna lilla familj! Men som det ser ut nu så finns det ju ingen chans för min enda dröm!


Jag kan hålla på ett tag till men jag hinner inte mer och jag tror inte detta är så roligt att läsa. Jag ska försöka rycka upp mig!

Av Carolina - 23 september 2009 21:45

Lärar-utbildningen

Jag började i mitten på augusti och jag känner fortfarande bara panik när det gäller skolan. Det är alldeles för svårt för mig. Jag hänger inte med och det är alldeles för komplicerat. Föreläsningarna är väldigt intressanta och min arbetsgrupp är toppen. Men våra uppgifter som vi har hänger jag inte med på. Idag på våran grupp träff så insåg jag att jag missat en del information om en uppgift så nu måste fixa denna uppgift innan måndag. Jag har väldigt svårt för att sätta mig och plugga men jag måste få in det i min vardag, annars kommer jag inte klara detta. Jag måste gå genom allt och göra en personlig planering och verkligen hålla den. Jag måste sitta kvar i skolan några dagar i veckan för då kommer jag nog få mer gjort. Jag har inte fått tag på alla böcker och hur ska jag kunna göra uppgifter utan böcker. Jag måste alltså köpa böcker till nypris och det kommer gå på massa pengar. Endast två av dom böcker jag måste ha går på över 800 kronor. Halva kursen har gått och sen börjar nästa kurs och då behövs det köpas massa mer böcker. Ja jag börjar bli ännu mer panikslagen för hur i helvete ska jag ha råd och köpa massa kursböcker när min enda inkomst är studielånet?? Jag är ju inte ensam om det men ändå så känns det riktigt illa. Plus att jag måste lägga undan pengar varje månad för att ha som back-up om jag inte får tag på något sommarjobb. Plus att jag har hyra och räkningar. Att studera på universitet är ännu ingenting för mig, det kommer ta ett tag innan jag vänjer mig vid nya rutiner och nya sätt att göra saker på. Det kommer även ta ett tag för mig att vilja plugga, för jag har aldrig viljat gå i skolan. Visst jag vill ju studera nu för jag vill ju ha denna utbildning för jag vill ha en framtid i verksamheten men att studera är inre min grej. Jag har inte huvudet för det. Men jag måste jobba på mig själv så jag kan klara av det här. Om jag visste att jag har något jobb utan utbildning så skulle jag hoppa av! Men jag kommer absolut inte göra det för jag har absolut ingenting att falla tillbaka på!! Jag måste klara av det här! Men hur?

Familj och vänner

Eftersom jag sen jag tog studenten varit arbetslös så är jag van vid att "vara ledig" typ jämt. Jag känner redan nu att jag inte har tid med det jag vill ha tid med. Det är ju också något jag bara måste lära mig men det känns lite tråkigt. Men så är det ju för alla egentligen. Man måste lära sig att prioritera rätt saker och planera så man har tid med familj och vänner. Nu låter det ju kanske som att jag har massa saker att göra och massa människor och träffa och det har jag ju inte. Jag har min familj och få vänner men jag menar att jag saknar den tiden då jag kunde åka till familjen när som eller umgås med vänner när som. Nu kan jag inte det och det måste jag få in i min skalle att så funkar det i verkligheten. Jag är bortskämd med fri-tid!

Förhållande

Ja jag har ju ett förhållande sen 8 år tillbaka som ni redan vet. Jimmy heter ju han. Sen två månader tillbaka så har ju vi blivit särbos för vi vill inte riktigt samma saker just nu. Vi prioriterar inte heller samma saker och därför funkar det inte som jag/vi vill att det ska göra just nu. Men men... man kan ju alltid hoppas att det löser sig och blir bättre...

Hemmet

Det enda jag kan säga är att jag inte dammsugit en enda gång sen jag flyttade in i juli! Fast det är ju för att jag inte äger någon dammsugare så jag ska be mamma komma nån dag snart. :) Men i alla fall..jag är inte lika prydsam som jag var förr. Det kan se förjävligt ut här hemma. Varför kan man ju undra?

Min hälsa

Det kunde ju vara värre men det kan vara mycket bättre. Jag rör på mig mer nu än vad jag gjorde när jag bodde i Norrköping men jag kan röra på mig mer. Grejen är att jag inte vill röra på mig. Det enda jag vill är att ligga i sängen eller soffan och bara vara. Jag har tappat min gnista totalt!! Jag har gått in i en svacka och jag måste ta mig ur den. Förut när jag låg i min säng och deppa så kände jag att jag vill verkligen inte göra någonting!! Jag vill bo i mitt sovrum! Och vad är det för liv... Jag måste ta tag i mig själv! Jag vill ha tillbaka min gnista! Jag vill ha ett liv! Det enda som jag sköter rätt bra är intaget av maten och skräp!

Av Carolina - 22 september 2009 18:30

Idag har min dag varit väldigt lugn. Dagen började med en cykel tur till praktik platsen och så klockan 8.30 gick vi till skogen med barnen. Där så pratade fröknarna om olika träd och barnen fick se hur olika löv och så såg ut och så skulle dom hitta till exempel en gran. Sen var det frukt stund och lek i skogen. Leken bestod mest av krig med pinnar..... mest killar men några tjejer lekte det med. Medans denna lekstund så passade jag på att intervjua 2 flickor. Det är ju till min uppsats. Det gick bra tror jag. Man kan ju inte förvänta sig att få dom svar man "vill" ha av små barn. Sen kom regnet och då gick vi tillbaka till lokalen. Väl där så var det lek och mer intervjuer som gällde. Jag intervjuade 3 pojkar och det gick också bra. En kille fick jag väldigt bra svar i från. Att små barn kan tänka och vara så olika! Sen var klockan 11.30 och då var det lunch och idag serverades det tacos. Det gillade barnen och även jag, men det är ju inte alls som tacos som man äter hemma. Efter lunchen så slutar ju barnen och då blev det en tur till jysk och willys med mina 2 kollegor och sen planering inför nästa vecka och allmänt snack och fika med resten av lärar-teamtet. Mellan 14.45 och 16.00 fick jag vara med på en konferans..hmm stavas det så eller konferens kanske!? Men i alla fall, det var intressant!


Nu sitter jag här hemma och kollar på Seinfeld, sen är det vänner och sen Idol. Medans jag kollar på tv så lyssnar jag på mina intervjuer som jag spelade in och skriver av dom ordagrant. :) Fy va pinsamt det är att höra sin egen röst så där...!! I går hade Heroes premiär i usa och jag vill se det, men hittar inte det avsnittet på tvshack.net eller någon annan av dom hemsidorna. Irriterande! Jag hoppas att veckans nya Gossip Girl och One tree hill avsnitt finns att se! Annars blir jag ledsen....

Av Carolina - 22 september 2009 15:30

Nu är det en bra film på 5:an som jag varmt rekommenderar för er som inte sett den. Och för dom som redan sett den.

"The sisterhood of the traveling pants"

Det finns en tvåa också. Kanske en trea..vet inte riktigt och jag orkar inte kolla upp det just nu.

Av Carolina - 21 september 2009 18:30

Oj vilken skön och lugn kväll jag har haft. Jag har endast legat i soffan och kollat på tv. Väldigt effektivt av mig men jag var/är så himla trött. Och så tidigt kan jag ju inte lägga mig och sova, då vaknar jag ju kl 01 och är pigg. Och det funkar ju inte! Nu i alla fall är det vänner på tv och sen Tinas cookalong och sen Svenska Hollywood fruar. Så när klockan är 22.05 ska jag ligga i sängen och så är det bara!

Dagens middag

detta är det jag lever på nu för tiden. Potatis sallad med olika grönsaker och skinka/kyckling.

Dagens snack

jag stannade på vägen hem från praktiken idag och handla lite och då köpte jag detta naturgodis. Det är slut nu!

Av Carolina - 21 september 2009 16:00

Idag har jag min första praktik dag och som jag nog nämnt tidigare så hamnade jag i en förskoleklass här i Söderköping. Så jag tog min cykel och cyklade dit i morse och när jag kom dit så hälsade jag på mina två "kollegor" som är fröknarna. Dom visade mig runt och vi prata lite allmänt. Sen klockan 8.30 kommer barnen in.... Det är alltså 25 stycken 6 åringar som jag ska jobba med hela denna vecka. Jag kan ju säga att jag sitter nu här hemma i soffan och uppskattar lugnet. =) Ljud nivån kunde ju vara väldigt hög ibland... Men jag tror att detta kommer gå bra, det känns bra med fröknarna och barnen verkar härliga. I morgon ska vi vara ute i skogen hela förmiddagen och jag ska passa på att intervjua 5 barn för det ska jag ju göra till uppsatsen. Nu ska jag snart börja förbereda min middag och sen ska jag spendera resten av dagen/kvällen i soffan för jag är sjukt seg och trött.

Ovido - Quiz & Flashcards