carolinaelisabet

Alla inlägg under mars 2010

Av Carolina - 30 mars 2010 22:26

Musik har alltid varit en stor del av mitt liv. När jag är ledsen så lyssnar jag på musik, när jag är glad lyssnar jag på musik. Musiken har alltid kunnat påverka mig. Musiken har en slags makt över mig. Jag älskar att ligga i sängen med mp3n och lyssna på musik på högsta volym. Musiken som spelas är alltid på något sätt anpassad till mitt humör. Den senaste tiden är det som jag kallar det, depp musik, som jag spelar högt i mina lurar. Jag har väldigt mycket olika känslor i mig just nu och då är jag duktig på att förstärka dom med musik. Det kan vara allt från Celine Dion, Metallica, Michael Bolton, John Mayer, Bryan Adams, Bonnie Tyler eller Miley Cyrus. 


En av låtarna som jag gärna lyssnar på om och om igen är den här....


Av Carolina - 30 mars 2010 19:56







Av Carolina - 29 mars 2010 18:40

Dagen har varit rätt intensiv. Vi började med en redovisning på ca 50 minuter. Pju!! Sen var det håla i tre timmar och den spenderade vi med god mat, skratt och prat. Vi förberedda oss även för rollspelet som vi hade mellan 15-17. Det gick bra, det var lite roligt till och med. Så summan av kardemumman är att jag kommit hem med 9 HP idag. Känns super skönt! =)


Nu ska jag laga mat tror jag... sen vet jag vad jag ska göra men det säger jag inte! =)

Av Carolina - 29 mars 2010 07:41

I går kväll när jag satt och jobba lite med dagens redovisning så blev allt svart. Hela min stad fick strömavbrott i ungefär 3 timmar. Det var mysigt med tända ljus men det var läskigt. När jag tittade ut såg jag ingenting, totalt mörker utanför mitt hem. Eftersom det inte fanns el gick det inte att ställa alarmklockan och min mobil telefon hade noll batteri, så jag hade lite problem med att sätta klockan till i morse. Jag satt uppe till 00.40 ungefär, då kom äntligen strömmen tillbaka och jag kunde ställa klockan och somna skönt. I natt har jag alltså sovit 4 timmar.... det var flera veckor sen jag sov så lite och jag är hur trött som helst idag, jag har ont i huvudet.


Idag är det redovisning och rollspel på schemat i skolan. Det sista att göra för den här kursen. Sen är jag ledig resten av veckan! Ljuvligt! =) Ska dock förberedda mig lite för nästa kurs.

Av Carolina - 27 mars 2010 15:00

Dagen började med en trött Carolina som drog i väg till gymmet och tränade. Dagens pass är jag inte nöjd med, jag var inte alls motiverad och kände mig bara seg. Så i morgon när jag är där blir det ett hårt pass. =) När jag varit hemma en stund sen så följde jag med A och J ner till willys. Vi gick först på loppisen och sen i tygaffären. På willys handlade jag en lite mat så jag klarar mig hela veckan.


Snart ska jag gå över till A och J, vi ska gå till skogen och plocka påskris. Sen ska vi ha lite byteshandel. =)

Av Carolina - 26 mars 2010 22:26

   

Vacker.

  

Paul Walker.



Underbart leende.

Av Carolina - 25 mars 2010 23:02

Dagen började inte så bra idag, jag försov mig för första gången på jätte länge och missade såklart tentan. Jag vaknade 7.30 ungefär och tentar började 8.00 Typiskt mig och jag var jätte arg, ledsen och besviken på mig själv. Efter ett tag la jag det åt sidan, hjälper inte att älta och tänka på det hela tiden. Jag gick ner till willys med Angelica och handlade lite till dagen och sen gick jag hem till min kära gruppmedlem Tove. Där var vi hela gruppen förutom Ingela och vi jobbade lite, åt jätte god lunch och skrattade massor. =)


När jag kom hem därifrån så städade jag lite och sen var det dags för gymmet igen. Nöjd med min prestation. 


Mindre nöjd är jag väl med det jag åt efter träningen, men gott var det och jag äter det en gång om året, inte ens det. Våfflor såklart! Jag bjöd över Angelica, Jonas och Jessica på våfflor. Svin gott men sliskigt. 


I morgon kommer gruppen hem till mig och jag ska då bjuda dom på våfflor. =)

Av Carolina - 24 mars 2010 21:16

  

Är det någon som har missat att jag är taggad till tusen!? =)


Allt känns skit bra, jag har kommit igång med träningen, jag försöker så gott jag kan äta regelbundet och jag håller mig från godis i veckorna. Helt otroligt! Jag har sagt det förut och jag säger det igen... Jag är en helt ny människa! Allt har förändrats! Den här gången kommer jag lyckas gå ner i vikt! 


Det känns som det var evigheter sen jag var i skolan, jag har pluggat hemifrån hela veckan, men i morgon är det dags igen. Jag ska göra den här jäkla tentan på morgon och sen ska gruppen träffas hemma hos Tove och jobba lite.

Nu är det Greys Anatomy på tv och lite tenta plugg, sen är det sängen som gäller för min del. 

Ovido - Quiz & Flashcards