carolinaelisabet

Alla inlägg under januari 2010

Av Carolina - 30 januari 2010 17:45

Bara för att fredagen inte var den bästa (men mysig på sitt sätt) så kör vi fredagsmys i det i stället. :) Snart är det mat med Jessica, Angelica och Jonas. Sen är det Robinson final. Här skulle jag lägga in en bild men tekniken är inte på min sida idag. Så nu ska jag gå tillbaka till sällskapet. =) Godkväll på er. PS. I morgon blir det IKEA! YES!!!!!!

Av Carolina - 30 januari 2010 17:30

I morse ringde klockan vid 8 och det var lite segt men jag kom upp. Hallå, det är ju klart jag kommer upp när jag ska åka till IKEA. När jag kom ut fick jag en chock, så kallt. Jag tyckte det var kallt i går kväll men nu.... shit! 27,7 minus fick jag höra att det var. 10 graders skillnad från igår. Vi åkte iväg men kom inte långt förens bilen inte vill fungera ordentligt. Så vi fick åka lite i och sen stå still och så vidare tills vi kom hem. Kallt som satan blev det och nu är jag normal i kroppstempen efter att suttit med filt sen halv 12. Usch!! DEt är jätte fint väder och jag vill vara ute och gå och fota men det är alldeles för kallt. Jessica och jag handlade hem lite lyx frukost och jag är fortfarande hemma hos henne. Vi ska senare äta hemmagjord pizza och Angelica och Jonas kommer hit också. Vi får se om vi kanske kommer iväg i morgon annars blir det nog att åka med mamma så fort som möjligt, helst i morgon men det är inget bestämt. =)



Bilden är tagen från google.se (men den representerar dagens väder)

Av Carolina - 29 januari 2010 17:00

Vad kan nu detta vara?

Efter lite vispning så blev det färgen som nu täcker tre väggar i min lägenhet. Underbart fint! Sjukt nöjd!

Av Carolina - 29 januari 2010 16:45

Det är kallt i min lägenhet och jag är super duper trött! Mitt vardagsrum/sovrum är kaos, alla möbler står typ fel och jag har ingen inspiration till hur det ska vara, det är inte likt mig, jag är vanligtvis expert på detta. =) På tv delar dom ut pengar hej vilt och jag blir sur för jag vill också vinna!!!!!!! Snart börjar Let's Dance och det ska jag väl kolla på, för jag har sett alla de andra. Förutom denna lite jobbiga och trista fredagskväll så har min dag varit jätte bra.

Detta ska föreställa den fina månen...


Idag började dagen med en väldigt trött Carolina som vaknade i mitten på rummet eftersom alla möbler var ihop tryckta pga målningen. Sen bar det av till skolan för en föreläsning om stjärnor och planeter typ. Efter skolan så åkte jag hem till min gamla vän. =) Vi har inte setts på HUR länge som helst och det var jätte skönt att ses igen. Nu ska det nog inte ta år igen innan vi ses nästa gång. Vi gick en härlig promenad med hennes två hundar, helan och halvan. Nej, så heter dom inte men man kan tro det pga storleken. Bumbi och Ludde heter dom.

Sen svängde jag förbi Jimmy en stund och hälsade på och sen hem. På vägen hem från bussen trodde jag satt jag skulle förfrysa, så nedrans kallt! Nu sitter jag här hemma och väntar på Jessica, sen blir det sängen rätt tidigt för imorgon ska jag upp tidigt och åka till IKEA med henne. =)

Av Carolina - 28 januari 2010 17:00

Idag har jag inte tid att blogga ordentligt..... ett litet projekt blev till ett STORT projekt! Nu måste jag fortsätta...

Av Carolina - 27 januari 2010 16:30

Hej mina glada följare! =)

Idag var jag på föreläsning mellan 10-12 och sen mötte jag Jimmy på stan. Vi gick runt och jag hittade en hel del saker som jag ville köpa hem, men jag kom hem tomhänt ändå. Sunt förnuft kallas det! =) Okej nu ljög jag, jag köpte tre par örhängen för 50 kronor och alsolsprit eller vad det nu heter. Väl hemma så låg jag i sängen en stund och sen satte jag igång och tejpa kanter igen. Ni förstår det är extrem home makeover hemma hos mig. Sen målade jag den ena väggen i vardagsrum/sovrum. I morgon ska jag måla två väggar till. Köket är ju redan klart så sen är det bara lite inredning som ska fixas, sen ska väl jag vara nöjd tror jag. Om vädret tillåter så blir det IKEA på lördag, men jag ska bara köpa gardiner och rullgardiner för det är ett måste hem. Kanske någon krukväxt till köksfönstret för där är båda döda just nu. 

Vad säger ni om vädret då.... fy fan va mycket snö det kommer! Helt omöjligt att gå typ!!

Av Carolina - 26 januari 2010 16:00

Idag har jag sovit bort halva dagen för när klockan ringde i morse hade jag fruktansvärt ont i huvudet så jag bestämde mig att stanna hemma från dom två föreläsningarna som var idag. Jag somnade om och vaknade vid 13 och då mådde jag bra. Himla skönt att det onda var borta men himla synd att jag missade två förläsningar. När jag vaknade så var jag lite seg men sen fick jag massa energi och ville göra massa saker här hemma. Plocka lite och hällde upp diskvatten... men jag började inte diska för i stället fick jag en impuls att börja måla i köket. så jag började tejpa kanterna och målade köket. Det blev jätte bra och det är jätte skönt att slippa ett helt vitt kök nu, det blev beige typ, puder heter färgen. Nu äter jag mat, skink-sallad och snart ska jag gå promenad med Angelica.

Angående kärlek... jag har lyssnat på Twilight 3 boken hela dagen.. och hans kärlek till henne är ju helt underbar. Jag blir avundsjuk...

Av Carolina - 24 januari 2010 15:30

Många tycker att söndagar är så sega och tråkiga. Jag tycker om söndagar för man kan verkligen ta det super lugnt, gå i pjamas hela dagen, fixa och dona lite och inte göra något speceillt utan dåligt samvete. Men samtidigt ogillar jag dagen för i morgon är det måndag, måndags-ångest!

Dagen har inte bjudit på så mycket än, jag har färgat Klaras hår och nu ska jag rätta min uppsats så det är gjort. Sen blir det nog att gå med Elsa en sväng, kanske inte lika lång promenad som igår, vi får se. 


Senare i kväll när jag kommer hem så blir det "Veckans HUNK!" ;)

Ovido - Quiz & Flashcards