carolinaelisabet

Alla inlägg under februari 2009

Av Carolina - 24 februari 2009 19:15

Idag öppnade portarna till BOKREAN!!.... Men detta år ska jag försöka att inte köpa något. Det kommer bli svårt, men jag ska försöka. Det är nämligen så att jag kan bara inte köpa en bok... förra året vart det väl typ 10 böcker tror jag. Om jag nu kommer köpa någon det här året så kommer jag köpa när dom rear ut rea böckerna. Då blir det äääännu billigare!! :)

Dessa böcker vill jag köpa. Om man räknar lite så skulle dessa böcker gå på ungefär 600 kr. Om jag skulle köpa dom annars så skulle det kanske gå på typ 2200 kr. Hur ska jag kunna låta bli att köpa dom nu??? Hur billigt som helst!!! :)

Av Carolina - 23 februari 2009 22:30

Bara för att jag var tvungen att gå upp tidigt i morse så kunde jag inte kolla på Oscarsgalan i natt. Jag brukar alltid sitta uppe och kolla men icke i år.. Men jag har uppdaterat mig om vem som vunnit och vem som hade finast kläning, för det är ju det som är mest intressant. :) Jag blev väldigt glad och rörd när jag läste att Heath Ledger vann en oscar för sin insats i filmen "Batman: The Dark Knight". Men jag hade inte trott något annat. Enda sen han nominerades så visste jag att han skulle vinna. Det är mycket mycket tråkigt att han inte finns längre(ordet död är så grovt tycker jag). Han är verkligen värd den där oscar statyetten, som hans dotter Matilda kommer få. 
 
Nu måste jag se den filmen igen, blev väldigt sugen nu. Jag har också några andra filmer och se. Jag ser alltid filmer som har vunnit oscar statyetter. Kate Winslet belönades för sin huvudroll i "The Reader", så den ska jag se. Och Sean Penn vann för huvudrollen i "Milk". Dom vill jag se!

Av Carolina - 23 februari 2009 17:45

Nu är jag inne i en period när jag kollar på Gilmore Girls. (igen). Det är en underbar serie och hur mysig som helst. När jag kollar på Lorelai, Rory, Luke och alla andra härliga karaktärer som bor i den lilla staden Stars Hallow så blir jag lite avundsjuk. Jag skulle vilja leva deras liv. Jag är också inne i en period då jag tänker massa på min framtid. Vad ska jag göra med den?? Jag har så många drömmar. Jag vill göra så mycket. En dröm är att göra precis som Lorelai, äga ett eget Inn/hotell/bed&breakfast/värdshus. Och ett precis lika fint och mysigt som hennes! Ett typiskt amerikanskt Inn. Det skulle vara helt perfekt. 

Av Carolina - 22 februari 2009 22:30

Nu har Jimmy och jag sett den filmen. Det kryper över hela min kropp. Jag har sett den förut men fy helvete vilken äcklig film. PANIK!!! JAG HATAR SPINDLAR!! Jag måste komma ihåg att aldrig mer se den filmen. Undrar om jag kommer kunna somna nu??

Av Carolina - 21 februari 2009 18:45

Jag, mamma och storasyster Johanna ska gå på bio snart. Vi ska se filmen som är på allas läppar "Män som hatar kvinnor". Jag längtar...böckerna är skit bra. Mamma och Johanna har också läst dom. Jag rekommenderar alla att läsa dom böckerna. LÄS DOM!!!! (i den ordningen som dom ligger på bilden, män som hatar kvinnor först)

Av Carolina - 21 februari 2009 18:45

I dag känner jag för ingenting. Jag känner ingenting. Det enda jag vill är att krypa ner under täcket och sova. Jag är trött. Men eftersom skolan börjar på måndag och då måste jag upp tidigt och därmed så kan jag inte sova nu mitt på dagen. SUCK!! Jag har så konstiga drömmar...helt sjuka. Jag tänker på dom hela tiden. Jag tror att mitt undermedvetna försöker säga mig något genom dessa drömmar. Och det är ju helt glasklart vad drömmarna säger till mig. I am very very tired!! I wanna sleep! Och inte för att kunna drömma....för att sooooooova. Men men.. life goes on i guess. Det behövs städas lite här hemma...jag tror jag ska städa lite för att undvika sängen. Men sen då...när jag är färdig? Vad ska jag göra då? I morgon är vi bjudna på middag för att fira min morfar som fyllt 85 år. Som jag känner idag så skulle jag göra vad som helst för att slippa det, men jag har ju sagt att vi ska komma. Men va skönt det skulle vara att slippa visa sig för någon. (men det ska bli kul att se min systers bebis mage, hon är i vecka 32 nu). 

När ska jag lära mig??? Monday is a new day!! I am tired of this shit!! 

Som sagt.... this is a bad bad day........

Av Carolina - 21 februari 2009 18:45

Ja vi kom överens om en film efter ett tag, vi fortsätter med Travolta och ser nu på Grease. En film som jag tycker om väldigt mycket. Jag blir alltid så glad när jag ser den. Jag kan inte sitta still i soffan och jag sjunger med. Och jag ska tillägga att min sångröst inte är den bästa, så Jimmy skrattar bara åt mig. 


Av Carolina - 20 februari 2009 18:45

I kväll började vi kolla på den filmen, men Jimmy tröttnade efter ett tag och nu kan vi inte bestämma oss för vilken annan film vi ska se. Som vanligt!!! Vi kan aldrig bestämma oss!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards