carolinaelisabet

Alla inlägg under november 2009

Av Carolina - 30 november 2009 22:30

Usch vilken jobbig dag det varit, fast den har varit smidig samtidigt. Jag är hur trött som helst och orkar inte skriva så mycket men nu är i alla fall hela lägenheten nedpackad! Tack vare Jessica och Angelica som kom och hjälpte mig. :) <3 Thank you girls again. :) I morgon börjar vi flytta över saker till nya lägenheten och om vi inte hinner/orkar allt så kör vi resten på onsdag. Nu ska jag krypa ner i sängen för sista gången i denna lägenhet... :)

Av Carolina - 29 november 2009 22:45

Jag har haft en mycket mysig och trevlig helg tillsammans med familjen (lillebror saknades dock och pappa var upptagen med sitt, jaga). I går hade vi ju julmys och julpyssel, vi åkte också ner till byn och gick på julmarknad. Det var inte så mycket att ha men lite mysigt var det faktiskt. Mörkt ute med massa mysig belysning, tomtar gick omkring, det spelades julmusik och det såldes massa fina julsaker och ätbara saker. Det blev dock inga inköp, jo mamma köpte en strut med brända mandlar som vi delade på.

God lördags-frukost.

Underbara Nova sitter och snackar lite vid frukost bordet. :)

När vi kom hem ifrån marknaden så börjar jag och Klara baka pepparkakor, det blev inte så många för vi tröttnade, sen åt vi middag och kvällen spenderades i soffan framför Robinson som var på tv.

Visst blev dom fina? Not! Tjockis pepparkakor..

Idag var vi i Norrköping och gick runt på julmarknaden i värmekyrkan och så gick vi lite på arbetsmuseét (hur sjutton stavas det?) vi kände oss lite som dåliga individer för att vi inte köpte något där, det var nämligen någon slags rättvis jul marknad och alla dessa organisationer som fanns där liksom spände ögonen i oss och ville att vi skulle handla av dom.

Mysig 1:a advent frukost.

Efter marknaden idag blev det fika på Kuriosa, jag tror det stavas så. Det är ett mycket mysigt café med jätte mysig inredning. Gammalt och antikt. Dagen till ära så blev det julmust och köttbulle macka. Vi var även förbi hemma hos Jimmy och hämtade allt mitt julpynt! Bilen blev full.. :) Idag har jag börjat packa ner lägenheten, 5 kartonger och några påsar blev det, imorgon ska jag fortsätta och då får jag hjälp av Jessica och kanske Angelica. På tisdag går flytt lasset.

Av Carolina - 28 november 2009 23:00

Idag är det myspys som gäller. När jag vaknade hade jag en pigg Nova hos mig i sängen och nu myser vi hemma hos mamma och pappa. Det är årets julpyssel som står på schemat för dagen. Julmusik, tomtegröt, skinkmacka, julpyssel och julbak. Här hemma är det lite julpyntat och allt detta gör att jag längtar till jul! Jag tycker hela december är jätte mysig med alla tomtar, belysning och ljus och musiken får jag inte glömma. Jag har inte längtat än i år, men nu gör jag det. Ge mig julstämning! När jag flyttat ska allt upp det första som sker. :)




Saffrans bullar




Notera Novas tand. :) Kanske svårt att se men ändå.. 


Nu ska vi på advents marknad.


UPDATE: Nu ska jag krypa ner i sängen och sova gott. Har haft en mycket trevlig dag men nu är den över tyvärr. I morgon ska vi kanske gå på adventmarknaden igen, men hem ska jag i alla fall. Jag ska börja packa!!!!! I morgon är det bara två dagar kvar till flytt!! :)

Av Carolina - 27 november 2009 23:00

Just nu sitter syster Johanna och hennes dotter Nova på golvet och plockar med lite leksaker och böcker. Jag sitter här vid datorn en stund och vi väntar på mamma och syster Klara. Vi ska vara här med Nova ikväll för Johanna ska träffa sina tjejkompisar och pappa Stefan är på jobb-fest eller något liknande, kryssning var det nog till och med. Pappa var även här en stund förut. 

Det är alltid så härligt och mysigt att träffa Nova. Världens underbaraste unge! 


4 dagar kvar tills jag kan hämta mina nycklar till lägenheten, inte en kartong packad. Hmm... Såg nu att jag hade ett missat samtal från min  hyresvärd, undrar vad dom vill. Nu har dom ju stängt kontoret....

Av Carolina - 26 november 2009 23:00

Det är faktiskt svårt att förstå... jag har fått en ny lägenhet! Jag ska flytta! Det var ungefär ett halv år sen jag flyttade sist. Jag var i behov av en lägenhet så fort som möjligt och då blev det den jag bor i nu. Den var billig och tillgänglig. Det tog inte lång tid innan jag ångrade mig. Inte att jag flyttat utan val av lägenhet. Jag har fått det jätte mysigt här hemma men jag trivs inte i detta "område" eller för att göra saken klarare, detta hus. Nu ska jag inte gå in på massa tråkiga detaljer. Jag sa till min hyresvärd att jag ville flytta och det tog väl 2-3 månader.... NU HAR JAG FÅTT EN NY LÄGENHET! Och jag måste faktiskt säga att det är en dröm lägenhet. Det är en etta på ca 46 kvadrat, sovrum och vardagsrum är samma rum, jag har ett riktigt kök, klädkammare och ett rätt stort badrum med dusch, tvättmaskin och torkskåp. Lägenheten är på bottenvåningen och jag har en liten uteplats med utgång från köket. Alla väggarna är vita så jag ska måla några väggar för att få lite färg. Helt perfekt! Jag är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Kan ni fatta.... en ny lägenhet på ett lugnt ställe, TVÄTTMASKIN, UTEPLATS, ETT KÖK och en annan sak som är super bra: Jag bor väldigt nära mina kära vänner Angelica och Jessica. Det betyder att min viktkamp kommer sätta igång, för att Angelica och jag kommer promenera varje dag.


Jag är super glad för flytten men samtidigt är jag mega stressad. Jag får nycklarna redan på tisdag... och jag har en vecka på mig innan jag måste lämna nycklarna till den lägenhet jag bor i nu. Från första början var det sagt att jag skulle flytta in 1 januari men i går när jag skrev på kontraktet så fick jag reda på att jag kunde få flytta redan 1 december. Självklart sa jag JA till det eftersom jag vill flytta så fort som möjligt. Men det blir ju lite stressigt med packning och allt annat som måste göras, plus att jag har skola. Men det ska gå bra! :)

Nu ska jag snart packa min väska och lägga mig och sova, jag är sjukt trött! God natt. :)

Av Carolina - 23 november 2009 23:15

I natt har jag sovit urdåligt! Fy vad jobbigt det är att bara ligga och vrida och vända på sig så där. Jag har nog inte sovit mer än 3 timmar under natten. När natten är svår så är alltid dagen lätt för mig. Det är alltid mycket lättare att somna när det är morgon och det hände mig idag. Så jag försov mig självklart! Jag hade ingen skola idag, vi skulle "bara" rättat våran uppsats så jag sa till mina gruppmedlemmar att jag inte kunde komma pga sömnbrist och sen somna jag om. Jag skulle åkt in till stan och träffat min vän Jolina idag men det försov jag mig till! Typiskt, jag har redan ställt in med henne en gång tidigare och så fick jag ställa in igen. Men vi ska ses i morgon en snabbis innan jag börjar skolan. Det ska bli kul, vi har inte setts på hur länge som helst. :) Jag håller på och vänta på att få ringa ett samtal... det är väldigt spännande och jag hoppas på det bästa. :) Som vanligt så håller jag det för mig själv än så länge. :)

Av Carolina - 21 november 2009 23:45

Jessica och jag sitter och kollar på filmen "Transformers" här hemma hos mig. Vi äter popcorn och apelsin. Vi har också Bulten här hemma för hans husse och matte har lite annat för sig i kväll. Jag kommer ihåg när jag såg den filmen första gången, jag blev helt såld. Vilken film alltså! Ni som inte sett den måste se den. Tvåan är också helt underbar. Båda filmerna har allt, maffiga/mäktiga/häftiga robotar och bilar, spänning, kärlek och humor. Heta pojkar är aldrig heller fel. :)

Av Carolina - 21 november 2009 23:30

I går hade jag sällskap hela dagen och kvällen, det var mycket trevligt. Jag började liksom känna mig lite rastlös och instängd efter min vecka som sjuk. Fast samtidigt tyckte jag det var oerhört skönt att bara ligga i sängen hela dagarna. Jag är faktiskt inte helt frisk än, jag mår bra men jag hostar och snorar lite fortfarande. Känns som det aldrig kommer gå över. Mitt dygn har helt vänt på sig också... Jag hoppas på en ny lägenhet..... jag hoppas få något slags svar nästa vecka.... jag vill inte bo här längre..... usch! Hur som helst, igår hade jag en liten "behandlings assistent" här hemma, Angelica försökte få mig att börja sälja mina ägodelar. Som dom flesta vet så studerar jag och då är man inte rik och under sommaren får man inga pengar och då behövs det ju pengar till hyra och räkningar i alla fall. Jag sparar pengar och ska börja söka miljontals jobb nu till sommaren. Men tänk om jag inte får något jobb????????? Hur ska jag kunna betala mina räkningar???? Så nu ska jag börja sälja saker som jag inte är i mega stort behov av, för att samla ihop lite pengar. Det känns faktiskt väldigt tungt, jag älskar alla mina saker och vill ha kvar dom. Men jag måste ju...  Jag blev faktiskt helt konstig i kroppen när vi plockade fram saker och pratade om detta, Angelica och jag. Att saker kan betyda så mycket att jag vill kräkas och gråta bara för att jag måste sälja dom. Men vi lyckas samla fram lite saker som jag kan sälja, lite mer saker blir det nog också. Jag har till och med bestämt mig för att sälja några av mina tv-serie boxar. I värsta fall måste jag sälja mina älskade böcker också..... (klump i magen). Angelica räknade ihop att om jag säljer mina böcker för 50:- styck så får jag ihop ungefär 4000:- och dom pengarna skulle faktiskt sitta fint. Men det är mina böcker... mina älskade älskade böcker!

Vi kollade på idol, vi promenerade och vi snacka massa skit som vanligt. I slutet på idol kom även Jessica en stund. Sen åkte dom hem och jag la mig i sängen och kollade på sex and the city, dom sista avsnitten och jag bölade som en dåre som vanligt.

Ovido - Quiz & Flashcards