carolinaelisabet

Alla inlägg under juni 2010

Av Carolina - 30 juni 2010 22:52

....med utemöbler!


Idag åkte mamma, Klara och jag till IKEA. Vi gick runt lite i andra affärer först och glad är jag för det. Jag hittade nämligen 2 toppar som jag köpte. Det var jag värd tycker jag!


  


Sen gick vi runt på IKEA ett tag och kollade lite. Vi stannade på deras restaurang och käkade klassiska köttbulle tallriken.


  


Vi hittade mina utemöbler på lagrat och var väldigt optimistiska, "ja det är klart det får plats i bilen". 


  


Som tur är så jobbar min pappa bara några minuter i från IKEA och han har en större bil så han tog paketet i stället. Vad skulle vi gjort om han inte var på jobbet?! När pappa kom med paketet hem till mig så satte Klara och jag igång och sätta ihop skiten, det är klart nackdelen med IKEA, alla dessa manualer och alla dessa skruvar.


  


Vi gjorde fel ett antal gånger och gick ta isär för att sedan sätta ihop igen. Klockan var ungefär 20.30 när vi var klara och vi åt då en väldigt sen middag, ute på mina nya möbler. 


  


Ljuslyktan på bordet köpte jag på IKEA idag för 79 kronor.

Av Carolina - 30 juni 2010 22:41

Klara är på besök hos mig i några dagar. I går gick vi 5km i skogen i värmen, det var hur varmt som helst. Senare på kvällen drog vi ner till Göta Kanal, det var kanaldans, ett återkommande tema på sommaren här i byn. =) Vi gick runt och kollade lite, köpte varsin glass och sen satte vi oss på bryggan, åt glassen och tittade på folket, njöt av sommar kvällen.


 

En kula med kola glass och mjukglass. =)


   

Hur härligt som helst i kvälls solen.


Två bekanta ansikten kom och gjorde oss sällskap en stund, Angelica och Joans. Det var rätt mycket folk där nere och dans golvet var fullt som vanligt. Bandet som spelade hette Players. 


  

Ser ni det lilla dans golvet med den lilla scenen? =)

Av Carolina - 28 juni 2010 23:33

Jag har fått en förfrågan om hur jag lyckades hålla mig till dieten i två hela veckor. Här kommer svaret ******* :


Jag gav mig fan på att jag skulle klara av det. Sen "flydde jag verkligheten" hem till mina föräldrar på landet för att ha stöd kring mig hela tiden och inte kunna gå eller cykla till affären för att köpa något jag var sugen på. Eftersom jag visste sen tidigare erfarenheter att pulver inte var något för mig (blää) så valde jag att köpa färdig gjorda shakes och bars. Jag tyckte att båda sorterna smakade gott och därför var det väl lättare för mig att hålla mig till dieten. Om jag hade druckit och ätit något som jag tyckt varit äckligt så skulle det vara mycket svårare. 


Mitt tips till dig är att ge det en chans och om det verkligen inte funkar så tvinga dig inte då blir det för jobbigt. Du kan ju kanske byta ut ett eller två mål om dagen, då kanske det inte blir samma bläää, om du bara behöver dricka eller äta en bar en gång om dagen. Då är det ju inte heller att slänga pengarna i sjön. =)


Det är synd att det inte känns bra för dig men jag hoppas det kommer gå bra för dig. 


 


  


Detta åt jag i två veckor.

Av Carolina - 28 juni 2010 22:28

Hej hopp! =)


Idag har jag gått runt lite på byn med Angelica. Vi har kollat lite affärer och på bibban lånade jag hem en hel hög böcker. Vi cyklade till jysk också eftersom jag kommit på att jag vill ha andra utemöbler på min uteplats. Jag vill ha ett större bord som man kan sitta och äta vid och typ plugga. Jag hittade ett men det får nog inte plats. Så jag lyckades övertala mamma att vi ska åka till IKEA på onsdag för att kolla där, hittade nämligen ett bord och stolar som borde vara bra. Jag längtar efter att kunna sitta ute och äta både frukost, lunch och middag och jag ser fram emot att sitta ute och prata eller bara sitta och läsa eller fundera med mig själv. =)


När jag kom hem från byn kom Sarianne och lilla Julia och lånade lite vatten och vi bytte några ord med varandra. Sen fick jag för mig att dra ut i skogen, gick 5:an med härlig musik i lurarna. Som vanligt blir jag livrädd när en eller två löpare kommer och springer förbi mig, jag hoppar högt varje gång.. tror ju att det är en älg eller nått som kommer och ska attackera mig. Detta moment ska jag få in helst en gång om dagen, gå 5km alltså. Så i morgon ska jag ge mig ut och gå vid 15 hugget. 


HÄR SKULLE EN BILD VARA MEN DET GICK INTE SÅ BRA, LÄGGER UPP EN GAMMAL I STÄLLET.


  

Av Carolina - 28 juni 2010 21:29

Jag ska ta det i korta drag. =)


Dagen började med en cykel tur ut till mina föräldrar, 6 km på 30 minuter. Det var härligt, men mycket varmt i solen. Ute hos mamma och pappa hade min syster med familj kommit. Mamma stod i köket och lagade lunch samtidigt som hon förberedda middagen. Jag blev mött av en super glad Nova och hon blev jätte glad när hon såg mig. =) Vi lunchade och sen drog mamma, Johanna, jag och Nova ner på byn. Vi gick runt lite, gick längs kanalen och sen upp till farmor men de var inte hemma. 


  

Världens underbaraste unge! <3


Hemma igen var det bus, bus, lek, lek och gos som gällde. Nova är så go och glad. Hon tjattrar massor hela tiden och låter jätte roligt. Vi var ute på altanen och lekte och njöt av dagen. Framåt efter middagen var det dags att tända grillen. Middagen bestod av kött, hemmagjord potatis sallad och grönsaker. Potatis salladen var jätte god, farligt god. Jag skulle kunna äta hur mycket som helst, men mitt nya jag håller på att lära mig att begränsa mig. Oj, jag glömde nämna att vi fikade också, jordgubbar med daimtårta.



 Potatis salladen innehöll bland annat feta ost och soltorkade tomater.


  


Framåt 18 tiden var det dags för dom att åka hem och ungefär en timme senare tog jag min cykel och cyklade hem. Hemvägen är alltid lättare och härligare. =)

Av Carolina - 27 juni 2010 23:48

Jag har haft en underbar dag i dag, nu orkar jag inte skriva om den så i morgon kommer ett inlägg med text och bilder. =) Nu ska jag kolla på tv en stund, sen sova gott. =)

Av Carolina - 26 juni 2010 21:21

Förut satt jag hemma och hade precis skrivit klart en grej till min ena sommarkurs, då blev jag lite rastlös och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Hmm.. något måste ju finnas att göra här hemma! Nej ingenting som jag kom på lockade, då kom jag på den briljanta ideén att ge mig ut och gå 5 km spåret i skogen. Perfekt! 


  

Mycket härligt var det, bara jag och naturen. Och självklart miljontals mygg som inte ville låta mig vara en sekund. Mitt i skogen träffade jag på en katt som låg och myste. 


  

En och annan tistel träffade jag på också. Den här på bilden var några decimeter högre än mig! Mutant-tistel!


Angående rubriken... det gamla jag hade tagit cykeln till willys, handlat hem lite godis och lagt mig i soffan resten av kvällen. Det nya jag slår bort dom tankarna och går en långpromenad i stället. 

Av Carolina - 26 juni 2010 16:34

Dagen började med en härligt långpromenad med Angelica, Jonas och Bulten. Vi gick cirka 5 km i solen, svettigt. Men mycket härligt! Jag gjorde ordning mig och A hjälpte mig och locka mitt hår, sen cyklade jag hem till min farbror. Där var mamma, pappa, Klara, vi lunchade och sedan gick vi till Brunnen där det årliga midsommarfirandet äger rum.


  

Konstigare stång får man väl leta efter. Min cider och min mugg full med nitlotter.


  

Promenad längs kanalen.


Lotterier, fiskdamm, midsommarstång, musik, dans, dricka, glass och massa med folk. När vi varit där en stund gick vi hem till dom igen och åt våfflor med glass. Fram till 20 tiden satt vi och prata, drack, spela kort och spel och hade det allmänt trevligt, precis när dom la köttet på grillarna cyklade jag hem.


  


Där hemma satt Jonas och hade tänt grillen, jag fixade färsk potatis och sallad, så kom Angelica från jobbet och så käkade vi. Mycket gott! Resten av kvällen satt vi på min uteplats och snackade, vi använde grillen som infravärme, det blev jätte varmt och skönt. 


  

Värsta glöden blev det!


Ovido - Quiz & Flashcards