carolinaelisabet

Alla inlägg under juni 2009

Av Carolina - 30 juni 2009 23:15

Nu vill jag berätta för er läsare att jag sitter i min soffa i min egna lägenhet och kollar på tv och läser massa blogginlägg. I natt är första natten som jag kommer sova själv här, igår natt sov Jimmy med mig. Det känns väldigt skumt och lite läskigt, men det kommer ju gå över. (hoppas jag i alla fall)

Ja i måndags gick flyttlasset alltså och det var ju skapligt jobbigt eftersom det var så varmt, men vi var 6 personer som hjälptes åt att bära så det gick rätt snabbt. Sen när vi var klara så blev det ju den obligatoriska flyttgröten. På kvällen började jag plocka lite bland kartongerna men det är mycket kvar, jag ska fixa här hemma på fredag och söndag.

Idag blev det att gå upp tidigt då Jimmy och jag fick skjuts in till lägenheten i norrköping (jimmys), fixade lite och sen kom Angelica och Jonas i en stor lastbil och hämtade upp mig. Första gången jag åkte en stor lastbil, lite läskigt faktiskt. Sen var det bara att börja hjälpa dom flytta. Jag städade köket medans dom andra också städa och bar in saker i lastbilen. Fy satan va jobbigt och varmt det var alltså!! 

I morgon fortsätter slitet. =) Då ska allt in i deras nya lägenhet. Men det kommer nog gå bra. Hoppas det är lite svalare bara men det är det väl inte. 

Nu ska jag kolla klart på filmen och sen sova. God natt <3

Av Carolina - 28 juni 2009 16:30

Nu har jag hållt på ett tag och nu är jag VARM!!!! 

Men nu har jag bara tre kartonger kvar.... jag hoppas att dom räcker, annars får jag väl packa resten i pappers påsar helt enkelt.

Av Carolina - 28 juni 2009 14:45

I går kväll drog vi iväg på partaj. Det blev lite i sista minuten och jag hann knappt göra ordning mig så jag kände mig inte så fin. Men men... Först var vi på förfest hos ett par kompisar och det var trevligt och sen följde vi med dom ut till en klubb. där var det däremot inte så kul. Jag var inte alls på humör och ville bara hem plus att jag var mega trött. Jag lyckades övertala Jimmy att vi skulle åka hem när klockan var 02.

Idag är det packdag. Jag ska försöka få det mesta gjort så jag slipper stressa massor i morgon.

Av Carolina - 27 juni 2009 20:15


Kan han inte se ut så här i Gossip Girl? =)

Av Carolina - 27 juni 2009 19:30

Lauren Conrad har kommit ut med sin första bok. Den ska jag defenitivt köpa men jag tror att den bara finns på engelska än så jag ska vänta tills den kommer ut på svenska. 



Så här står det på cdon.se

"When nineteen-year-old Jane Roberts is cast in a new reality show, she discovers that the fame and fortune of her new life come at a high price to herself and her friendships"

Av Carolina - 27 juni 2009 13:15

Nu måste jag verkligen sätta igång med packningen. Annars kommer jag få vara uppe dygnet runt hela helgen. 

På måndag går flytt lasset, shit vad tiden går snabbt. Det är många känslor och tankar nu......

(regn önkas för att slippa svettas så mycket när jag packar och när vi ska bära och bära och bära på måndag)

Av Carolina - 27 juni 2009 00:15

Förra veckan (tror jag det var) så var ju jag och mamma i Trosa över dagen. Vi gick runt i massa mysiga butiker, vi åt en väldigt god lunch, vi åt glass och tittade på båtar. En väldigt fin stad! Efter Trosa så åkte vi till Saltå Kvarn och mamma handlade en del och så fikade vi på deras fik. 



grekisk sallad med lammfärsspett, mums va gott det var. 

massa söta ting som jag hittade men jag höll i mina pengar... 

saltå kvarn butiken

mumsig macka på saltå kvarn

Av Carolina - 26 juni 2009 23:45

Idag har det varit en mycket trevlig dag. Mamma och Klara kom och hämtade mig så åkte vi hem till stora syster och systerdotter. Därifrån åkte vi tillsammans till IKEA. Jag handlade inte så mycket men det blev lite små plock som jag behöver till lägenheten. Gardinstänger, rivjärn, mått-set och toa borste bland annat. Eftersom den underbara Nova inte var så pigg på att ligga i vagnen så fick jag äran att bära omkring på henne. Men det säger jag ju absolut inte nej till. =) Även om armarna blir trötta efter ett tag så gör det ingenting, mysa med Nova är det bästa som finns. =)



Väl här hemma så hade Jimmy kommit hem från sin camping natt med två vänner. Han hade en bränd nacke och en fästing i ljumsken med sig hem som jag fick dra bort med pincett....  Jag blev lite avundsjuk på honom, jag vill också sitta på klippor vid vattnet och bara njuta av en sommar kväll. 

Nu i kväll har jag suttit och spelat ett skit kul spel på playstation 3 som heter Bejeweled 2. Ett spel som jag kan sitta med i flera timmar. 

Ovido - Quiz & Flashcards