carolinaelisabet

Alla inlägg under april 2010

Av Carolina - 29 april 2010 22:29

Det är inte så att jag ligger i sängen och deppar, absolut inte. Men jag har så mycket tankar i huvudet att jag inte riktigt kan koncentrera mig på något. I går och idag hade jag planerat att läsa två böcker till skolan men har inte kunnat det, det är ingen fara jag klarar det ändå, men det känns inte så roligt när jag planerat att vara klar nu. Mitt hem har blivit lidande, disk i massor, posten sen flera dagar ligger innanför dörren på golvet och det är stökigt. Men som sagt, jag har massa i mitt huvud och kan inte riktigt koncentrera mig. Min motion har blivit lidande..jag har inte motionerat ordentligt på några dagar nu. 


Ni behöver inte oroa er, jag ligger som sagt inte och deppar, jag har bara massa att tänka på! 


Snart kommer jag komma ut ur min dvala! =)

Av Carolina - 28 april 2010 22:09

  

Men jag kommer ta mig ur den! IMORGON!


Jag har motivationen och vill jag, men just nu är jag i en svacka. Jag är mänsklig! 

Av Carolina - 27 april 2010 09:22

I går hade jag tänkt tömma plånboken lite men blev väldigt besviken, efter ett tag. Med mig hem hade ett par walking skor, en mascara och ett nagellack. Ni får se senare idag. 


Eftersom jag blev så besviken så fick jag beställa lite kläder på internet och paketet kommer redan i morgon, eftersom jag valda express. Hihi! Hoppas det passar bara.


Nu sitter jag i skolan och ska om ett tag bege mig hemåt igen, väl hemma ska jag gå en sväng med A:s hund och senare ska jag till frisören och ÄNTLIGEN klippa mig. Jag har väl inte klippt mig på över ett år eller nått, det är skapligt slitet. Framåt kvällen blir det att gå 5:an i skogen och färga håret.

Av Carolina - 24 april 2010 14:20

....fast idag verkar det vara efter solsken kommer regn (och hagel)


I natt har jag inte sovit så bra och det syntes tydligt på sov kurvan. När klockan ringde vägrade jag gå upp så jag låg kvar i cirka 1,5 timme och kolla på tv. Sen tog jag stavarna och gick 5:an i skogen. Solsken och musik i lurarna = hur härligt som helst. När jag promenerar själv så är det som terapi för mig, jag tänker massor och diskuterar saker med mig själv i huvudet. Flera gånger idag gick jag och log för mig själv. Till min telefon har jag hämtat en app som med hjälp av gps mäter hur långt jag går, hur lång tid det tar och så ritar den upp hur jag gått på en karta. Så idag gick jag 5.62 km på 1 timma, 30 minuter. 


  


I skogen hittade Angelica och jag den här härom dagen...


   Kanske någon har lagt den där till minne av en person eller ett djur...


Nu har jag betalat räkningarna och ska hoppa i duschen, vid 5-6 hugget kommer mina gäster. =)

Av Carolina - 23 april 2010 16:50

Som ni redan läst flera ggr så tränar jag väldigt mycket (nu har jag inte tränat på ett tag pga sjukdom och tidsbrist) men innan så tränade jag ju sju dagar i veckan. Jag vill gå ner i vikt och uppnå mina mål. Jag vill bli hälsosam och må bättre, fysiskt och psykiskt. Jag har tänkt om lite...


Jag vill inte tröttna och jag vill hålla igång så det händer något, så nu kommer min nya plan:


    

Av Carolina - 23 april 2010 16:16

Det är redan fredag och den här veckan har gått jätte snabbt, det var ju måndag nyss.


Idag hade jag skola mellan 10-12, innan föreläsningen satt jag och ÅsaN i solen och åt glass. Mums va gott! Efter skolan handla jag lite god dricka till i morgon. Jag ska ha jätte roligt tillsammans med Sarianne, Tove och Åsa här hemma hos mig. Vi ska äta tacos, dricka gott och umgås. 


När jag kom hem hämtade jag Bulten och gick halv milen i skogen, skit härligt. Solen sken och fåglarna kvittrade, fast jag lyssnade på NRJ med deras app i min alldeles underbara och vackra Iphone. =) Det kom lite regn medans vi gick med det gjorde inget. Nu regnar det rätt mycket här utanför.


När jag gick i skogen fick jag ett väldigt jobbigt och tråkigt samtal. Usch, jag vet inte hur det kommer bli men jag hoppas allt blir bra! Jag vet inte heller hur man beter sig i såna här situationer, men att visa stöd och vara sig själv är väl det bästa. Tänker på er!

Av Carolina - 22 april 2010 22:18

Det har inte blivit mycket bloggande på de senaste två dagarna, men jag kommer tillbaka. I morgon skulle jag tro, nu måste jag gå och sova, görr trött! :)

Av Carolina - 20 april 2010 14:38

Usch vilken morgon jag hade idag. Jag cyklade till bussen men när jag kommer fram och ska låsa den så har jag inte med mig cykelnyckeln och så märker jag att luften börjar pysa ut ur fram däcket. SUCK!!! Jag kan ju inte lämna cykeln olåst hela dagen så jag fick helt enkelt gå hela vägen hem och lämna cykeln och sen gå hela vägen tillbaka till bussen och hoppas på att jag skulle hinna med nästa. Det gjorde jag. När jag kom in till stan så gjorde jag 2 snabba ärenden, så slapp jag göra dom efter skolan. 1,5 timma försent kom jag till skolan. Jag och Åsa har spenderat dagen på bibban och försökt jobbat. För mig gick det inte så bra, bara för att det blev så där med cykeln så blev allt fel. Jag kom liksom aldrig igång med skrivandet. Snart ska jag gå till bussen och åka hem, kolla posten och se om min vackra telefon har kommit. Sen ska jag ner och träna, det tar emot för jag vill inte gå fram och tillbaka men jag får se det som extra förbränning.


Ovido - Quiz & Flashcards