carolinaelisabet

Alla inlägg under december 2009

Av Carolina - 30 december 2009 18:00

Idag har jag haft syjunta med mig själv. Jag har suttit med min mormors gamla symaskin och lagat byxor. Eftersom jag är en (extremt) fattig student så får jag laga det jag har, i stället för att gå och köpa nya. Mina fina lagningar kommer inte hålla men jag hoppas dom håller 1-2 månader i alla fall. 

På tal om pengar så har det inte löst sig med csn än... kanske för att jag inte ringt till dom än. Varför det kan man ju fråga sig!? Och jag har inget bra svar till den frågan. Jag typ medvetet struntat i det för att jag är rädd att få beskedet att jag inte kommer få pengar... och då är jag KÖRD!! Men jag måste ringa!!! I morgon...

Under kvällen har Klara och jag kollat på en film. Kärleksbrev - Message in a bottle. Här hemma hos mamma och pappa finns den på VHS och det är en film som jag fick eller köpte för många år sen. En film som är lite utnött av alla gånger jag kollat på den. Det är en jätte bra film. Kärlek. Sorg. Glädje. Tårarna bara sprutar som vanligt när jag ser den. 




Theresa hittar en flaskpost med ett fantastiskt kärleksbrev i. Hon blir så gripen av det så hon vill ta reda på vem som skrev det......

Det är från början en bok och den ska jag få tag på och läsa. 

Jag är en sucker för kärlek.

Det finns saker som jag vill skriva om men jag är osäker på om det kanske är dumt av mig. Det är min blogg, men är det okej att skriva vad som helst?! Kryptiskt kanske...

Av Carolina - 27 december 2009 18:15

Idag har jag känt mig dålig. Allt började inatt, jag sov väldigt dåligt och kände då att jag började bli förkyld. Halsont, huvudet värkte, jag kände mig febrig och kroppen kändes konstig. 

I morse när jag vaknade hade jag lite feber och kände mig sådär. Under dagen har jag sakta men säkert känt mig bättre. Jag har fortfarande lite ont i halsen och huvudet har värkt hela dagen, men jag är feberfri. Hela dagen har jag varit jätte trött och seg och min kropp är trött och seg. 

I kväll har mamma, pappa och jag kollat på 
Flickan som lekte med elden. Mamma fick den av mig och Klara i julklapp. Den var helt okej. Jag har läst böckerna men när jag idag såg filmen så kom jag inte ihåg så mycket. :)

Idag var jag även hemma en timma och lastade av alla julklappar och hämtade massa skolsaker. Mindre roligt men så är det när man utbildar sig. 

Jag fick även ett jobbigt besked från csn idag, no more money! Helt sjukt! Men det ska lösa sig, positiva tankar. Hmm.. Jag ska ringa och snacka med dom i veckan. 



God natt på er. :)

Av Carolina - 26 december 2009 19:30



En Camilla Läckberg älskare som jag är så kollade jag självklart på boken igår, som blivit film (1 timmes program uppdelat i två delar). I kväll är det andra och sista avsnittet så det ska jag kolla på, med mamma och Johanna. Vi har alla läst hennes böcker och jag läste ut hennes senaste Fyrvaktaren på julaftonskvällen. Dom är alla jätte bra och spännande. Rekomenderas av mig. Läs dom i följande ordning:

Isprinssesan
Predikanten
Stenhuggaren
Olycksfågeln
Tyskungen
Sjöjungrfun
Fyrvaktaren


Böckerna handlar om Erika och Patrik, Patrik är polis och Erika författare. Det sker mord som Patrik och hans kollegor löser. I alla böcker (om jag minns rätt) så får man två historier, en nutid om mordet och personerna men även något som hänt förr i tiden, som har med mordet/morden att göra. Kanske inte så lätt att förstå men läs dom! Dom är jätte bra och spännande!


Erika och Patrik

De fyra första böckerna har blivit film. Stenhuggaren igår och ikväll. Olycksfågeln i början på januari om jag minns rätt.

Av Carolina - 26 december 2009 18:30

Idag har vi inte gjort så mycket. Vi alla har varit super sega och trötta, till och med Nova som sov väldigt länge i morse. Vi åkte till farfar och Gun och fikade sen har vi bara hängt här hemma. Till middag blev det ju såklart rester från julbordet..jag undrar hur många dagar till vi behöver äta julbord? Känns som det sitter i halsen typ... Det jag äter på ett julbord är: köttbullar, skinka, rödbetssallad, rödkålssallad, frestelse utan anjovis och bröd(kanske något mer). Vad äter ni på julbordet?

I morgon är det söndag och då åker Johanna och Nova hem :( Tråkigt! Men det har varit jätte härligt att umgåtts med dom i flera dagar nu. Mamma och jag ska vara lite barnvakt åt goa Nova i morgon när Johanna och Klara är i stan och shoppar. 

Nu ska jag krypa ner i min madrass på golvet i Klaras rum och så ska vi se film. Antingen Ett småkryps liv eller Flykten från Hönsgården

Godnatt <3

Av Carolina - 25 december 2009 18:45

Vi säger samma sak varje år, julafton går alltid så snabbt.

Igår började dagen när vi vaknade av sången från Jussi Björling, O helga natt. Det är en tradition att pappa sätter på den på hög volym när det är dags att stiga upp på julaftonsmorgon. I går var klockan 7.30 när det skedde. På morgonen var det frukost bestående av tomte gröt och skinkmacka som gällde, sen gjorde alla sig i ordning och vid 11.30 var det dags att åka till Åsvittinge. Där mammas bror med familj bor. Julbord och Anna Anka... nej jag skoja, Kalle Anka som vanligt. Sen bar det hemåt efter fikat.





Hej mitt vinterland. (som idag smälter bort)


Tomtens verkstad.

Väl hemma så tändes det ljus och maschaller, sen kom Emil och Svea. Tomten hade ju kommit med alla julklappar så vi satte igång och delade ut alla. Jag fick vara årets dela-ut-klappar-under-granen-tomte. Sen öppnades paketet i ålders ordning som vi brukar. :) Alla nöjda och glada. 



Mamma åkte till jobbet 20.30 och då var det tvn som gällde en timma ungefär, då var vi så trötta så vi la oss. Klara och jag kollade på Toy Story 2 i hennes rum och jag läste ut Fyrvaktaren av Camilla Läckberg, sen sov jag också. 

Idag har vi städat lite och lekt och gosat med Nova. Tänk att det är hennes första jul. Jag tror ni kan gissa vems paket berg som var störst. :) 


Nova fick en julklapp hos hennes..ja vad det nu blir...hennes mormors bror. :)


Idag kommer farfar och Gun (hans fruga), Emil och Svea hit och vi ska äta julbord nummer två.

Av Carolina - 23 december 2009 19:00

Igår var Klara och jag inne i stan och köpte de sista julklapparna och hon köpte lite kläder. Sen åkte vi hem och jag packa ner mitt hela hem, kändes det som i alla fall. Nej, jag packade i alla fall för jag ska vara hemma hos pappa och mamma ett tag nu, en vecka typ. Det ska bli super skönt. 

Idag har även Johanna och Nova kommit hit och dom ska vara här till söndag. Massa bebis mys. <3 Förut var Klara och jag med henne medans Johanna och mamma var och handlade, då gick vi promenad i det härliga vinter landskapet. 

Granen klädde vi igår och det var jätte mysigt, julmusiken spelades samtidigt. Alla julklappar är in slagna och det som är kvar att göra idag är julskinkan och tomtegröten. Ikväll ska jag mysa framför tvn, uppesittarkvällen. Det är typ tradition. Då är det verkligen kvällen innan julafton.


Jag vill passa på att önska alla mina läsare God Jul! Jag hoppas ni kommer få en super mysigt julafton med era nära och kära. <3 Och det är blir en vit jul i år, jippie! :)


Jag kommer förmodligen inte skriva något mer nu, så vi hörs igen på juldagen.

Av Carolina - 22 december 2009 19:15

I skrivande stund sitter Klara och jag och kollar på Polarexpressen och dricker varm oboy. Vi är lite kalla efter en stund i pulkabacken. Jessica, Angelica och Jonas var med idag också och det blev några åk men sen tröttna vi. Klockan blev lite mycket också. I går åkte vi soppsäck och idag åkte vi stjärtlapp...fast vi döpte dom fint till rövlapp.

söta klara

jag åkte på mage ner för backen i går... den bjuder jag på...


Dagen har spenderats med Jessica och Klara, vi har bakat och gjort julgodis hemma hos Jessica. Det blev knäck, ischoklad, rocky roads och daimkakor. Det blev inte av att åka in till Norrköping att träffa Jimmy, klockan sprang i väg och jag kände inte för att åka fram och tillbaka idag. Hade lite annat att tänka på och ville bara ta det lugnt hemma, fast det blev ju hos Jessica men hon bor 2 minuter i från mig (gående).

I morgon ska jag och Klara in till Norrköping och handla den sista julklappen och kanske ta en fika med Jimmy, beror på vad klockan blir.

Av Carolina - 21 december 2009 19:45

Nu är jag själv hemma, nyss var det fullt hus med 5 andra tjejer plus en liten tjeja. Min älskade grupp (skolgruppen) var här och vi hade vårat sista litteratur seminarium innan jul. Så nu har jag jullov. Egentligen har jag inte jullov för jag har 2 uppgifter att göra och 2 tentor att plugga till, men fram till nyår har jag bestämt att jag ska ha ledigt från allt som har med plugget att göra. :) Nu är det bara mys som gäller. Om två nätter är det dagen före julafton. :) Den dagen är nästan lika mysigt som självaste julafton, men bara nästan. :) Vi ska förmodligen sitta bänkade framför tv och kolla på uppesittarkvällen, äta julgodis och ha mysigt med varandra. Mamma, pappa, jag, Klara, Johanna och Nova. Kanske Emil också, vem vet. :) Det ska i alla fall bli jätte mysigt. Igår kväll var jag, Angelica, Jonas och Jessica (och Bulten) ute och lekte i snön. Vi åkte lite soppsäck och hoppa omkring i snön. Det finns bilder men jag vet inte om jag vågar lägga ut nån av dom. Hehe! Vi får se. :)


Nu ska jag snart hoppa in i duschen, eller ska jag bada.. hmmm... Sen ska jag åka in till stan och träffa Jimmy.

Ovido - Quiz & Flashcards