carolinaelisabet

Alla inlägg under mars 2009

Av Carolina - 30 mars 2009 12:30

A: Why didn't you write me? Why? It wasn't over for me, I waited for you for seven years. But now it's too late. 

N: I wrote you 365 letters. I wrote you everyday for a year. 

A: You wrote me? 

N: Yes... it wasn't over, it still isn't over
 

Av Carolina - 30 mars 2009 12:15

"My Dearest Allie. I couldn't sleep last night because I know that it's over between us. I'm not bitter anymore, because I know that what we had was real. And if in some distant place in the future we see each other in our new lives, I'll smile at you with joy and remember how we spent the summer beneath the trees, learning from each other and growing in love. The best love is the kind that awakens the soul and makes us reach for more, that plants a fire in our hearts and brings peace to our minds, and that's what you've given me. That's what I hope to give to you forever. I love you. I'll be seeing you. Noah" 

Av Carolina - 30 mars 2009 12:15

Jag måste skriva ett inlägg om filmen. Jag tror det är den finaste kärleks historia jag sett på film. När jag såg den första gången så blev jag helt totalt kär i den. En mycket vacker kärleks historia. Den är baserad på boken som skrevs av Nicolas Sparks. 

"Filmen handlar om en sommarromans mellan Allie (Rachel McAdams), tjejen från stan och Noah (Ryan Gosling), killen med knappa pengar. Trots detta är deras kärlek något så enormt. Vid sommarens slut skiljs de dock åt delvis på grund av att Allie väljer att gå på college i New York, och delvis för att Allies föräldrar inte kan acceptera deras kärlek. Efter några år korsas deras vägar igen, men till Noahs besvikelse har Allie förlovat sig med en förmögen advokat och planerar ett bröllop."  

Ni som inte sett den, måste se den. Jag får tårar i ögonen bara av att tänka på den. 


Av Carolina - 30 mars 2009 12:00

I går hade jag en jätte skön dag. Jag kollade på 4 filmer och satt och pillade med mitt bebis projekt samtidigt. Jag plockade även lite här hemma och bara tog det lungt, hur skönt som helst. Klockan 22 sov jag för natten. 

Dessa filmer kollade jag på. (The Notebook, In her shoes, Sweet home alabama och The family stone.)


Alla dessa filmer är mycket sevärda. Roliga och sorgliga tjejfilmer med bra skådespelare. Jag har sett dom flera gånger och jag kommer se dom många många mer gånger. Speciellt The notebook.

Av Carolina - 30 mars 2009 11:30

Ny vecka och nya tag. I dag började dagen med en biologi lektion. Vi jämförde 8 olika skallar, säger man så? Alla var från olika tider i människans utveckling. Det var rätt häftigt att se skillnaderna och det var lite obehagligt att hålla i dom. Det kändes liksom som att det var äkta. Sen åkte jag hem och nu sitter jag här. Jag ska sätta mig och pyssla med mitt bebis projekt en stund. Klockan 15.30 har jag dagens sista lektion, data. Sen ska jag möta upp mamma i stan och vi ska kolla på bio. Äntligen ska vi se "Män som hatar kvinnor", det ska bli spännande och se om den är så bra som alla säger. 

Av Carolina - 29 mars 2009 13:30

Dagen började med att jag missade bussen, så det blev en skön promenad i stället. Jag hade god tid på mig så jag hann leta upp rätt sal och stod och väntade tills klockan blev 8.20 Då släpptes vi in och jag fick sitta på bänk 3. Fram tills 09 så fick vi introduktioner och exakt kl 09 så fick vi börja bläddra i det första provet. Det var delprovet NOG, matte. I 50 minuter satt jag och fattade inte ens hälften av frågorna. Det blev många gissningar, men tur att alla uppgifter hade svarsalternativ. Sen var det rast i 30 minuter och sen dags igen, den här gången var det ELF, engelsk läsförståelse, vi hade 35 minuter på oss att läsa några engelska texter och till varje text så var det 4-5 frågor. Detta gick ju inte så bra heller, halva tiden hade gått när jag läst klart första texten. Jag hade jätte svårt att koncentrera mig och kom inte ihåg vad jag precis hade läst. Dom andra texterna var det likadant med så det blev också här mycket gissning. Direkt efter detta prov så fick vi nästa prov, den här gången ORD, 40 svenska ord som vi skulle veta vad dom betydde. Vi hade 15 minuter på oss och några ord kunde jag faktiskt, men gissningar här också. Sen var det rast igen. Efter rasten så var provet något specieall prov som var någon undersökning. Så det innehöll delar av alla prov (så det räknas inte med i resultatet). Jag hann inte med dom sista uppgifterna och vi hade 50 minuter på oss. Nu var det äntligen dags för lunch. Jag hade med mig sallad men kände inte för att sitta med alla andra 600 personer och äta. Så jag gick till Netto och köpte dricka, för det hade jag självklart glömt och sen åt jag på vägen tillbaka. Nu var det äntligen bara två prov kvar, det första var LÄS, svensk läsförståelse. 50 minuter. Detta var nästan lika svårt som det engelska provet. Jag kunde inte komma i håg vad jag läste. Sen var det rast igen och sen det sista provet, DTK, diagram, tabeller och kartor. Detta måste jag säga att jag klarade bäst. Även fast en linjal hade varit bra för att kunna få exakta siffror. Men jag kunde ju ta det alternativ som var närmast mitt svar. Vi hade 50 minuter på oss på detta med. Nu var det äntligen över och jag var helt slut i kroppen och huvudet. En promenad hem till sängen blev det ju som sagt. 

Idag kollade jag facit på studera.nu och min ledtråd hahahahaha, gäller mitt resultat. 

NOG: 7 av 22
ELF: 7 av 20
ORD: 11 av 40
LÄS: 8 av 20
DTK: 10 av 20


Detta är ett ungefär resultat för jag glömde skriva ner några uppgifter, men om 4 veckor får jag det exakta resultatet hem i brevlådan. 

Ni kan gå in på studera.nu och kolla hur proven såg ut och testa dom, det finns ju också facit. Detta är länken till provet.

Av Carolina - 29 mars 2009 10:00

I går när jag kom hem så var jag så trött att jag gick och la mig direkt, och då var klockan 17.00 Jag vaknade vid 20 och skulle kollat på Robinsson, men jag somnade igen. Sen vaknade jag väl någon mer gång, men annars så sov jag hela natten till 8 i morse. Det känns bra att ha hela dagen framför mig. Jimmy jobbar 12-21 idag så jag är själv men det är skönt att vara själv i bland. 

Nu ska jag äta frukost. Och till dig Emma (och ni andra som vill veta) så kommer ett inlägg om min dag i går, senare idag. :) Men en ledtrådd, HAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Av Carolina - 28 mars 2009 06:45

Snart är det dags! Usch jag vill inte. Mellan 8.30 och 16.30 kommer jag sitta och göra prov, högskoleprovet. Med raster såklart, men ändå så kommer det bli skit jobbigt. Usch jag vill inte! Det kommer vara väldigt skönt när det är över och jag kan åka hem. 

I går somnade jag vid 20.30 med Lets Dance på. Så jag missade ju det, men idag läste jag ju att Magnus vann och det gillar jag. :) Det var väldigt skönt att sova hela natten för en gångs skull, vaknade vid 00 och gick på toa men sen sov jag hela natten. Nu ska jag göra ordning mig, får inte glömma penna och sudde.

Ovido - Quiz & Flashcards