carolinaelisabet

Alla inlägg under april 2009

Av Carolina - 30 april 2009 21:30

Idag har varit en säng dag. Det tycker jag om, jag trivs i min säng. Jag har kollat på tv och haft datorn hos mig. Det blev inte så mycket pluggande för min del. Jag tog fram lite information men sen orkade jag inte mer. Jag har ingen motivation. Jag vill inte. Men jag måste för att få betyg... jag hoppas jag kan ta mig i kragen i morgon och börja med det.

Jaha, valborg i dag. För en stund sen så smällde dom fyrverkerier någon stans. Och Jimmy ringde för en stund sen, han var vid brasan i östra ryd och det var en kör som sjöng i bakgrunden. Och här ligger jag i sängen...men det är ju mitt egna val.


ps. I dag fick jag mitt resultat på högskoleprovet i brevlådan. Jag hade mina aningar... Man kan få mellan 0.0-2.0, jag fick 0.3 Men huvudsaken är att jag har gjort det. :)

Av Carolina - 30 april 2009 19:15

På trean är det nu en dokumentär om att leva med size zero. 



Jag vet inte vad jag ska säga. Usch! Vilket krig med sig själv det måste vara att kämpa varje dag för att vara så smal. Den ena tjejen i programet kräks efter varje "måltid" och äter laxerings tabletter. Hennes midja är på 58 cm och det är som en normal sju åring. Och hon är inte nöjd, hon vill bli ännu mindre. Hon jämförde sin midja med Victoria Beckham och sa att allt hon lärt sig om size zero har hon läst i tidningar och sett på bilder på kändisar. Man fick se bilder på henne som hon var innan hon började gå ner i vikt och då var hon jätte fin. Hon hade storlek 40-42 och det lös om henne. Nu är hon grå i hudet, hennes hår jätte slitet och hon ser allmänt sjuk ut. Det är ju inte ett dugg hälsosamt. Men ändå så strävar så många efter detta sjuka mål-size zero. Helt sjukt!

Av Carolina - 29 april 2009 23:30

Nu börjar mina ögon gå i kors. Jag ska kolla klart på ett avsnitt av Ghost Whisperer sen ska jag krypa ner i sängen..ensam. Jimmy är fortfarande hemma hos sin mamma, men det gör inget. Jag förstår ju att han behövs där för både deras och hans egna skull. 

I morgon är det valborgsmässoafton. Hmm..heter det så eller heter det bara valborgsafton...!?

Jag ska förmodligen stanna hemma eller åka hem till farfar. Det är våran familjetradition, att elda en stor brasa och grilla korv hemma hos farfar och hans fru Gun. Men jag tror att jag kommer stanna hemma, men jag bestämmer mig i morgon. 

Nu ska jag sova, god natt :)

Av Carolina - 29 april 2009 21:30

Nu har jag varit hemma ett tag och jag längtar tillbaka till min systerdotter Nova. Vilken sötnos! Vilken liten söt tjeja hon är. Jag skulle kunnat stanna kvar hur länge som helst och hålla henne i min famn och lukta på henne. Så underbart! 

Johanna och Stefan fick presenter av mig. 

söt mössa, skallra, Nova nyckelring, 3 söta bodys och ett par byxor. Och sen mitt projekt som jag hållt på med ett tag. En tavla med söta nallar och text, jag har alltså broderat den. (den är rätt stor)

Detta är min underbara systerdotter Nova, finns ingen sötare bebis och jag är den gladaste moster som finns. 


Av Carolina - 29 april 2009 16:15

Guuuuuuuuuuud vilken söt och underbar bebis syster Johanna och hennes Stefan har fått. Sååååå sööööööt. Och så liten men ändå stor eftersom hon var rätt stor när hon födes. Helt underbart att hålla henne och klappa henne och sniffa på henne. 

Nu passar Johanna på att vila när ändå Nova sover sött i vagnen efter våran promenad. Jag körde vagnen! :)

Av Carolina - 29 april 2009 09:45

Japp nu är äntligen dagen här. Idag ska jag träffa min systerdotter Nova för första gången. Är inte det underbart!? 

I går gick jag och la mig rätt sent, typ vid ett halv två, men jag somnade dirket när jag la huvudet på kudden och sov till åtta i morse. Nu sitter jag med handduk i håret och lyssnar på musik och kollar på Animal cops på Animal Planet. Snart ska jag bege mig till hageby centrum och handla något urtjejigt till Nova, något rosa och hur sött som helst. :) Sen ska jag gå hem och kanske diska om jag hinner för vid 12.30 ska jag bege mig till systeryster. Jag skulle åkt vid 11 men dom hade tydligen haft en jobbig natt så dom behövde sova lite till och det är ju helt förståligt.


I kväll när jag kommer hem så ska jag ladda upp bilder från dagen, om jag kommer i håg det.

Av Carolina - 28 april 2009 23:00

Nu är den färdig. Novas present som jag ska ge i morgon. Jag har hållt på med den sen i mitten på mars. Ni ska få se vad det är för något i morgon när jag kommer hem därifrån. 

Jag kan inte riktigt förstå än att min syster har fått sin bebis. Att hon är mamma nu. Men det kommer nog kännas verkligare i morgon när jag träffar Nova för första gången. Jag längtar massor! :)

Av Carolina - 26 april 2009 01:45

Jag sitter uppe med mitt bebis projekt, som nu kan kallas Novas projekt. :) Jag vill bli klar så jag kan ge det vid första besöket. Jag hoppas att systers lilla familj orkar med besök redan i morgon eller måndag. Jag längtar ihjäl mig snart....

En ny familjemedlem. En bebis. Ett mirakel. En underbar Nova. En Super-Nova. 

Ovido - Quiz & Flashcards