carolinaelisabet

Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Carolina - 26 maj 2009 22:45

Okej nu ska jag berätta om min dag. 

När jag läst klart till provet så gick jag upp till salen, när jag väl är där så är det inget prov. Är detta ett skämt eller tänker jag? Jag har spenderat 5 och en halv timma och pluggat till ett prov som inte är ett prov. Jaha! I stället så var det bara betyg snack och sen hejdå. Läraren gav mig ett VG på kursen. Jag tackar och bugar, men det är inte jag värd. För det första så var den här kursen väldigt underlig, läraren har inte tagit kursen på allvar. Hälften av terminen så har vi inte haft lektioner och på lektionerna har han bara pratat lite om det som står i boken, vi har haft 1 prov och ett eget arbete. Provet kan jag inte fått mer än G på och arbetet som jag gjort har han inte sett än, ändå så skrev han VG på arbetet och alltså VG i kursen. Som sagt, jag tackar och bugar. :)

Det tog typ 5 minuter och sen åkte jag hem. Väl hemma så städade jag äntligen våran balkong, det behövdes verkligen, hur mycket pollen som helst. Sen plockade jag lite inne också och sen packade jag dom 3 första kartongerna inför min flytt. 3 små kartonger som jag fyllde med ljus och ljusstackar. Så nu har jag börjat i alla fall. Sen sov jag ett tag i sängen och sen gick jag och mötte Jimmy på willys och vi handlade. Nu är det slapp i soffan framför tv som gäller.

Av Carolina - 26 maj 2009 14:45

Ja nu har jag ont i rumpan, jag har suttit alldeles för länge och jag ska sitta 45 minuter till innan provet börjar. Pluggandet kan jag ju inte hurra för i alla fall, jag är så less på det här. Innan provet börjar så har jag 60 sidor till att läsa och det kommer jag knappast hinna, jag får skumläsa och läsa genom sammanfattningen på varje kapitel. 

Jag kommer förmodligen inte blogga mer förens i kväll och då ska jag berätta för er hur det gick. I kväll ska vi äntligen handla. :)

Önska mig lycka till! :)

Av Carolina - 26 maj 2009 13:30

Jag är så trött på mitt hår alltså. Jag har inte haft så här långt hår någonsin och jag vill ha långt hår för jag tycker det är så fint, men jag pallar inte mer. Håret är så tråkigt för det hänger liksom bara. Jag måste tvätta det varje morgon om jag vill se fräsch ut, för bara på en dag eller en natt så blir det skitigt och jätte tråkigt. Och så är jag så trött på min hårgfärg också, om man nu kan kalla det hårfärg... så jag ska klippa mig och färga håret. Jag vet inte riktigt hur det kommer bli men jag ska inte klippa av massor, kanske en decimeter, sen vet jag inte om jag ska klippa lugg eller klippa lite etapper(eller vad det kallas). Jag får se. Och sen så ska jag färga håret också, i need a change! Så jag kommer färga en röd nyans, inte skrik röd men en röd nyans. Jag hade det jämt förr. Frågan är bara om jag kan lägga ut pengar på klippningen!!?.... Ska kollar runt lite efter något billigt ställe. 

Vad tror ni om det? Eller har ni några klipp och hår tips till mig? 

ps. detta är alltså inte den förändring jag nämnde igår. :)

Av Carolina - 26 maj 2009 00:15

Nu är dagen slut. 

Jimmy och jag kollar på filmen Labyrinth, den är bra tycker jag. Bra musik så man bara måste sjunga med. :) Lite små äckliga figurer bara. Men se den. 



Idag har pluggandet gått rätt så dåligt, jag har ingen lust eller motivation. Jag får se hur det går i morgon. Tur att skolan är slut om några dagar. 

Nyfikna i en strut är ni. :) hihi. Men jag lovar ni får snart veta. En ledtråd, det är positivt.....och negativt. 

Nu ska jag gå och lägga mig snart så jag kommer upp i morgon bitti. God natt och sov gott.  

Ovido - Quiz & Flashcards