carolinaelisabet

Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Carolina - 18 maj 2009 23:15

Åhhh om en vecka är det lön. Om en vecka kan jag förmodligen lugna ner mig lite angående ekonomin inför sommaren. 

Idag blev det inget prov, så i morgon blir det i stället. När jag kom hem från skolan idag så satte jag mig framför datorn direkt (efter att jag ätit mat) och skrev klart mitt arbete till redovisningen i morgon. Hmm.. jag undrar hur det kommer gå... jag hatar att redovisa. Jag är så rädd för att prata inför folk alltså..det är inte klockt,  jag undrar när jag ska komma över det. Men jag måste göra det i morgon för att få betyg... usch!! Jag hoppas jag kommer kunna sova i natt. (ja så illa är det)

Samtidigt som jag fixat arbetet så har jag kollat på ghost whisperer.. spännande! Föresten så undrar jag om staden/inspelnings platsen i serien är samma som i gilmore girls??! Det är väldigt likt. Och snart ska jag lägga mig i sängen och läsa klart boken "sommardöden" av Mons Kallentoft. 

Av Carolina - 18 maj 2009 19:15

Jag måste skriva ett inlägg om en bra deckar serie. Böckerna som Mons skrivit "Midvinterblod" och "Sommardöden" är väldigt bra och spännande. Dom handlar om polisen Malin Fors och dom utspelar sig i Linköping. Det är kul för man känner igen nästan alla platser som nämns i böckerna, till och med Söderköping har nämnts. 

Nu fick jag också se att en tredje bok har kommit, "höstoffer" heter den. Måste lånas snarast. 

(Böckerna ska läsas i denna ordning, midvinterblod, sommardöden, höstoffer.) 

Ovido - Quiz & Flashcards