carolinaelisabet

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Carolina - 12 maj 2009 23:30

Japp Sverige kom vidare till final och jag tror den är på lördag. Det tycker jag är rätt kul, jag hoppas det går bättre för henne än vad det gjorde för Charlotte förra året. 

Jag har suttit och fixat lite med bloggen nu på kvällen, men jag vet inte om jag är nöjd. Det får vara så här så länge i alla fall. 

I morgon är det skola, men inte förens kl 15.30 till 16.50 Då är det miljökunskap som gäller, så i morgon ska jag passa på att plugga så mycket som möjligt till provet på torsdag. 

Snart ska jag lägga mig, jag kollar på tv ett tag till, God natt.

Av Carolina - 12 maj 2009 22:00



Idag har jag gjort någonting hela dagen. Detta är första gången som jag sitter ner och bara tar det lugnt och njuter av den sköna soffan. Jag gör som många andra, kollar på kvalet till eurovision. Vad tror ni? Kommer Sverige komma med till finalen? Jag tror nog det, jag gillar den inte så speciellt mycket men den är ju bättre än många andra som spelats ikväll. Vi får väl vänta och se. 

Ja dagen då, jo jag hade ju skola. Sen tog jag bussen hem men jag gick av en hållplats tidigare för jag blev så trött på att bussen var smock full, jag fattar inte att det är tillåtet att ta in så många som får stå. Helt fullt i hela gången. PROPPFULLT!!!

När jag kom hem så började jag dona med det ena och det andra, sen fastnade jag i stora byrån där det fanns en del att rensa. Så nu är den rensad och uppdelad, vem som ska ha vad och så vidare. Där hittade jag typ 30 skivor som inte var märkta, så det var bara att sätta sig på golvet och gå genom varenda en i dvdn. Det blev och slänga dom mesta. Sen rensade jag all ren tvätt som jag "glömt bort" sen vi tvätta sist och så fixade jag tvätten, för vi har även tvättat i kväll. Skönt att ha det gjort, det blev endel tvätt. Två maskiner med bara påslakan och lakan och handdukar. 

Jag är trött, det ska bli skönt att lägga mig sen men jag ska se klart på programet först, så jag får reda på om hon går vidare eller inte.

Av Carolina - 12 maj 2009 19:15

Ja, nu sitter jag i skolan. Jag har hur tråkigt som helst och vill hem. Jag är på fixa humör. Jag vill hem och fixa något...men vad??!! hmm... kanske byta hyllorna i badrummet som jag tänkt göra. Eller rensa i stora byrån. Eller gå ner i källaren och rensa lite där. Eller rensa garderoberna. Jag behöver ju börja fixa lite där hemma och rensa och så, till flytten menar jag. 

Om en månad ungefär så får jag nycklarna och då ska det målas i massor. :) Sen är det bara att flytta in. Det ska bli super kul och spännande, men ändå så känner jag mig väldigt ledsen över det. Själva grejen gör mig ledsen, att vi ska behöva flytta isär för att kunna fortsätta liksom. Varför kan inte jag känna att bo med min älskade Jimmy är det jag vill just nu!? Men jag antar att många människor går igenom saker i sina liv och behöver göra drastiska saker, för att kunna fortsätta med sina liv och må bra. Jag hoppas bara att detta är den enda drastiska saken jag behöver göra. 

Jag har tänkt på en sak, jag undrar vilka som läser min blogg. Några vet jag ju, men ni andra. vilka är ni?? Kan ni inte kommentera mer så jag vet vilka ni är?? :) Men jag är ju likadan egentligen, jag kommenterar typ aldrig dom bloggar jag läser, så dom vet ju inte heller vem jag är. 

Jaja, nu tror jag att jag åker hem.

Ovido - Quiz & Flashcards